نیوز سیتی!
06 اردیبهشت 1403 - 18:22

آغاز رقابت ۲۱۰۰۰ دانش‌آموز اردبیلی در کنکور سراسری

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از آغاز مرحله اول آزمون سراسری با رقابت ۲۱ هزار و ۸۱۲ داوطلب در استان اردبیل خبر داد و گفت: از مجموع داوطلبان، ۱۳ هزار داوطلب زن و هشت هزار داوطلب مرد هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اسماعیل چمنی عصر پنجشنبه در جریان بازدید از روند برگزاری مرحله اول آزمون سراسری در اردبیل، گفت: این آزمون به مدت 2 روز و در نوبت صبح و عصر در حال برگزاری است که در 6 حوزه امتحانی داوطلبان رقابت نفس‌گیری را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: 50 درصد نمرات تأثیرگذار در کنکور امسال سوابق تحصیلی دانش‌آموزان بوده و 50 درصد نیز نتایج آزمون سراسری در انتخاب رشته و تعیین محل تحصیل دانشجویان تأثیرگذار خواهد بود که امیدواریم در نوبت دوم نیز دانش‌آموزان بتوانند آزمون شایسته را سپری کنند.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: از اولین ساعات صبح امروز همکاران ما فضای مناسبی را برای داوطلبان فراهم کردند تا رقابت‌ها آغاز شود که در نوبت صبح داوطلبان رشته‌های ریاضی فیزیک، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت کردند.

چمنی افزود: فردا نیز داوطلبان رشته‌های تجربی و انسانی در نوبت صبح و عصر با هم رقابت می‌کنند تا آزمون امسال در نوبت اول به اتمام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از مجموع داوطلبان 13 هزار داوطلب زن و هشت هزار داوطلب مرد هستند که امسال برتری محسوس داوطلبان خانم را نسبت به آقایان در استان اردبیل و به تبع آن در سراسر کشور شاهد هستیم.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: بیشترین داوطلبان در گروه آزمایشی علوم تجربی با هم رقابت می‌کنند که 11 هزار و 256 داوطلب را شامل می‌شود که فردا ساعت هشت صبح آزمون گروه تجربی شروع می‌شود.

چمنی بیان کرد: 53 درصد داوطلبان در گروه آزمایشی تجربی و مابقی در گروه آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی در آزمون امسال رقابت می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: 60 درصد داوطلبان خانم و 40 درصد آقا هستند که امسال در 2 نوبت اردیبهشت و تیرماه رقابت خود را در قالب بزرگترین ماراتن علمی کشور انجام می‌دهند.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: خانواده‌ها نیز سعی می‌کنند با آرامشی که به فرزندان خود منتقل می‌کنند، فضای خوبی را مهیا کنند که انتظار می‌رود از تجمع در جلوی محل برگزاری آزمون پرهیز کرده و به آرامش برگزاری آزمون سراسری تا حد امکان کمک کنند.

چمنی گفت: سازمان سنجش نتایج نهایی کنکور سراسری را اواخر شهریورماه اعلام می‌‌کند تا راه‌یافتگان به دانشگاه‌ها بتوانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

انتهای پیام/131

 
منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1704649

مهمترین اخبار ایران و جهان: