نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 18:26

شناسایی ۴۷ بیمار مبتلا به مالاریا در استان سیستان و بلوچستان

زاهدان- رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۴۷ بیمار مبتلا به مالاریا در استان سیستان و بلوچستان شناسایی شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، حبیب غزنوی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، با مشارکت فعال و تیزبینی نظام سلامت، در استان سیستان و بلوچستان، ۴۷ بیمار مبتلا به مالاریا شناسایی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در فروردین ۱۴۰۱، در مجموع ۱۴ مورد مبتلا به مالاریا در استان سیستان و بلوچستان شناسایی شده و این در حالی است که از ابتدای سال جاری تا امروز در مجموع ۴۷ مورد مبتلا به مالاریا در استان شناسایی شده است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با شناسایی به موقع این موارد و تحت درمان قرار گفتن آنان، هیچ گونه فوت ناشی از این بیماری در استان نداشته ایم.

وی اظهار کرد: شهرستان‌های سراوان و سیب و سوران به علت هم مرزی با کشور پاکستان و همچنین ترددهای غیر قانونی، بیشترین موارد ابتلاء را در بین شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان داشته اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: مردم در مناطقی که مالاریا شایع است، از خوابیدن در فضای باز پرهیز کرده و پوست خود را بپوشانند و پنجره‌ها و دیوارهای خانه را به حشره کش آغشته کرده و در صورت خوابیدن در فضای باز، از پشه بند و قلم دور کننده حشرات استفاده کنند.

وی گفت: با آگاهی بخشی و آموزش به مردم و انجام عملیات‌های سم پاشی، لارو کشی، مه پاشی و تشدید بیماریابی، شاهد کاهش موارد مثبت بیماری مالاریا خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1138505

مهمترین اخبار ایران و جهان: