نیوز سیتی!
21 فروردین 1402 - 10:04

شکارچیان شبگرد در دام محیط بانان سروآباد گرفتار شدند

سروآباد - رئیس اداره حفاظت محیط زیست سروآباد گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در گشت و پایش شبانه سه شکارچی غیرمجاز را دستگیر کردند.

حبیب اله دبستانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران در حین گشت زنی متوجه حضور شکارچیان متخلف در مناطق جنگلی مناطق حفاظت شده «کوسالان» شدند و با تعقیب و گریزی چند ساعته این شکارچیان دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: شکارچیان در تاریکی شب با استفاده از چراغ قوه متأسفانه ۲۰ قطعه کبک وحشی را شکار کرده بودند که پس از صورتجلسه برای مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه از این سه شکارچی متخلف، سه قبضه اسلحه و بیش از ۱۰۰ فشنگ کشف و ضبط شد؛ تصریح کرد: با توجه به فصل زاد و ولد و تخم گذاری حیات وحش مناطق تحت مدیریت با حساسیت بالایی پایش می‌شود و با هر گونه تخلفی بدون هیچگونه اغماضی به شدت طبق قانون برخورد خواهد شد.

دبستانی اظهار کرد: اجزای اکوسیستم هر کدام نقش مؤثری در طبیعت دارد، اگر آن‌ها را از بین ببریم، اختلالی در نظم طبیعت ایجاد می‌شود و از مردم می‌خواهیم با اطلاع از هرگونه شکارغیر قانونی و غیرمجاز و تخلف زیست محیطی مراتب را به اداره محیط زیست شهرستان اطلاع دهند تا بتوانیم سریع وارد عمل شده و به موضوع رسیدگی کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1139393

مهمترین اخبار ایران و جهان: