نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 09:11

برخی روستاها در نهبندان هیچ ارتباط تلفنی ندارند/توجه به زیرساخت

بیرجند-نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: مردم برخی روستاها همانند روستای «تل عارف» هیچ ارتباط تلفنی ندارند و باید سه کیلومتر مسیر را برای برقراری یک تماس طی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی نخعی جمعه شب به رسانه‌های گروهی با اشاره به آماده بودن طرح شهر دیجیتالی در نهبندان، اظهار کرد: کارهای بزرگ انجام شده در حوزه ارتباطات در شهرستان نهبندان باید به مردم شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه تبدیل شهرستان نهبندان به اولین شهر دیجیتالی خراسان جنوبی مستلزم توجه ویژه معاون وزیر ارتباطات است، گفت: امروز نیاز فوری و مهم مردم آنتن دهی تلفن همراه و بحث اینترنت است.

نخعی افزود: مردم برخی روستاها همانند روستای «تل عارف» هیچ ارتباط تلفنی ندارند و باید سه کیلومتر مسیر را برای برقراری یک تماس طی کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ هزار کیلومتر مربع وسعت نهبندان و از برخی استان‌های کشور بزرگ‌تر است، اظهار کرد: از این جهت این حوزه را باید ویژه دید و البته در حوزه ارتباطات با کمک مدیرکل ارتباطات فعلی اتفاقات خوبی افتاده است.

چرایی اهمیت ویژه ارتباطات در برخی مناطق نهبندان

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه موضوع ارتباطات در مناطق حیدرآباد و دهسلم نهبندان برای ما مهم است چراکه منطقه معدنی و گردشگری است، اظهار کرد: همچنین نهبندان به دلیل داشتن تپه‌های ریگی شاهد حضور گردشگران خارجی زیادی است لذا تأمین زیر ساخت‌های ارتباطات مهم است.

نخعی خواستار اضافه شدن استان خراسان جنوبی در ابلاغ اخیر در خصوص فیبر نوری شد و گفت: امیدواریم اجرای ۲۷۰ کیلومتر فیبر نوری برای خراسان جنوبی ابلاغ شود

وی ضمن مطرح کردن گلایه‌ها و اعتراضات زیاد مردم نهبندان در خصوص ارتباطات رادیویی و قطع و وصل اینترنت، یادآور شد: زیرساخت‌های فیبر نوری وجود ندارد که امیدوارم این مشکل با مساعدت وزارت مربوط مرتفع شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه افزود: همچنین طرح شهر دیجیتالی نهبندان آماده است که انتظار داریم معاون وزیر ارتباطات در این خصوص همراهی کند.

نخعی با بیان اینکه برخی روستاهای شهرستان شرایط خاصی برای استفاده از فیبر نوری دارند، یادآور شد: با توجه سفر مشاور وزیر ارتباطات به نهبندان و بازدید از این روستاها، امیدواریم در کمترین زمان شاهد رفع این مشکلات باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1191193

مهمترین اخبار ایران و جهان: