نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 22:08

مأموریت آموزش و پرورش تربیت نیروهای خلاق و ولایت پذیر است

قرچک- امام جمعه قرچک گفت: مأموریت آموزش و پرورش تربیت نیروهای خلاق و ولایت پذیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی بعد از ظهر چهارشنبه در آئین تجلیل از دبیران دبیرستان شهید «مهدی قاضی خانی» قرچک با اشاره به اینکه کسانی که به شغل مقدس و شریف معلمی روی می‌آورند، عاشقانی دلسوز هستند که با وجود علم به سختی‌های آن، به این کار مقدس روی می‌آورند اظهار داشت: معلمان تلاش می‌کنند آموخته‌هایشان را به نسل آینده ساز کشور منتقل کنند تا جوانان ایران اسلامی، متعهد، متخصص و پایبند به اصول اخلاقی تربیت شوند.

اسماعیلی با بیان اینکه شهید مطهری نه در کلام که در عمل نیز معلمی والامقام بود گفت: معلمان با تأسی از این شهید سرافراز می‌توانند در شغل معلمی بیش از گذشته موفق و تأثیرگذار باشند.

امام جمعه قرچک عنوان داشت: شهید مطهری از شخصیت‌های برجسته‌ای است که تمام دوران عمر خود را برای تربیت شاگردانی درخور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صرف کرد و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

وی افزود: اندیشه و تفکر این شهید بزرگوار در آثار بر جای مانده از وی به خوبی گنجانده شده و همه افراد به ویژه معلمان لازم است تا با مطالعه آثار این شخصیت برجسته از تفکرات ناب وی بهره‌مند شده و آن را در رفتار، گفتار و اعمال خود نمایان سازند.

اسماعیلی گفت: مأموریت آموزش و پرورش تربیت نیروهای خلاق و ولایت پذیر است و اگر معلمان به عنوان هدایت گران جامعه به سمت تعالی، علم و اخلاق، اهداف شهید مطهری را در کلاس درس پیاده کرده و پرورش را بر امر آموزش مقدم بدانند در فعالیت‌های خود توفیق بیشتری به دست می‌آورند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1186905

مهمترین اخبار ایران و جهان: