نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 10:40

لزوم پیش رو بودن دانشگاه‌ها در حل مسائل روز جامعه

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دانشگاه ها باید در حل مسائل روز جامعه پیش رو باشند، باید فعالیت های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها به صورت کاملا هدفمند، جهت رفع پاسخ و نیازهای جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد کرمی امروز در مراسم بزرگداشت جایگاه و منزلت استاد و معلم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: باید فعالیت های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها به صورت کاملا هدفمند، جهت رفع پاسخ و نیازهای جامعه باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: مزیتی که دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نسبت به سایر دانشگاه ها دارد و یک پله از آنها جلوتر است پاسخگویی اجتماعی در پژوهش و پاسخگویی اجتماعی در خدمات بهداشتی و درمانی است.

این مسئول ادامه داد: مخاطب شما در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انسان است و باید به مردم خدمت نمایید، زیرا انسان مورد تکریم خداوند متعال است.
 
وی گفت: اولویت اصلی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان باید فعالیت علمی و پژوهشی و تربیت دانشجوی مهارت محور باشد.

کرمی تصریح کرد: در بازدیدی که هفته گذشته از پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان داشتیم خوشبختانه شاهد توسعه و ارتقاء پاسخگویی اجتماعی دانشگاه بودیم.

وی گفت : پارک علم و فناوری سلامت زاهدان می‌تواند تحولی بزرگ در حوزه پیشگیری و درمان بیماری ها ایجاد نماید.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این پارک در راستای ارتقای سلامت جامعه و کسب ثروت از طریق ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشمندان و همچنین نوآوری فعالیت می کند.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1182693

مهمترین اخبار ایران و جهان: