نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 19:19

وزیرخارجه سوریه به تونس و الجزایر سفر می‌کند

منابع آگاه الجزایری اعلام کردند که وزیرخارجه سوریه در سفر به تونس سفارت این کشور در تونس را بازگشایی کرده و سپس به الجزایر می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، یک منبع رسمی الجزایری امروز چهارشنبه به المیادین گفت که فیصل مقداد وزیرامورخارجه سوریه پس از تونس، به الجزایر سفر خواهد کرد.

این منبع آگاه همچنین اعلام کرد که فیصل مقداد، سفارت سوریه در تونس را بازگشایی خواهد کرد و پس از آن به الجزایر خواهد رفت‌.

این منبع افزود وزیرامورخارجه سوریه با همتای الجزایری خود احمد عطاف دیدار و گفتگوی دوجانبه خواهد داشت‌.

همچنین منابع رسمی اعلام کردند که عبدالمجید ‌تبون رئیس‌جمهور الجزائر از فیصل‌ مقداد در کاخ ریاست‌جمهوری استقبال خواهد کرد.

فیصل‌مقداد وزیرامورخارجه سوریه امروز پس از دعوت رسمی فیصل بن فرحان وزیرامورخارجه عربستان سعودی برای گفتگو در مورد روابط دوجانبه بین دو کشور به ریاض سفر کرد.

این اولین سفر وزیر خارجه سوریه به عربستان سعودی در ۱۲ سال گذشته و پس از جنگ سوریه است‌.

همچنین وزارت‌امورخارجه عربستان‌ سعودی اعلام کرد که در این سفر جلسه ای درباره دستیابی به راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه که حافظ وحدت، امنیت و ثبات سوریه و تسهیل بازگشت آوارگان سوری به سرزمین خودشان باشند، برگزار خواهد شد.

پیشتر اسپوتنیک اعلام کرده بود که فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان‌سعودی در روزهای آینده به دمشق سفر خواهد کرد و با مقامات سوری و در راس آنها بشار اسد رییس‌جمهور سوریه دیدار خواهد کرد. براین اساس، پس از این دیدار کنسولگری عربستان‌سعودی در دمشق پس از عید فطر، رسما فعالیت خود را مجددا از سر خواهد گرفت.

دولت سوریه روز گذشته از بازگشایی سفارت خود در تونس و تعیین سفیر جدید در پاسخ به اقدام قیس سعید رئیس جمهور تونس در تعیین سفیر جدید برای حضور در دمشق خبر داد.

پیش از این نیز در آغاز ماه آوریل، وزیر امور خارجه سوریه، فیصل المقداد در پاسخ به دعوت رسمی همتای مصری خود برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ به بعد، به مصر سفر کرد.

شایان ذکر است که روابط سوریه با سایر کشورهای عربی پس از فاجعه زلزله ویرانگر ششم فوریه و امضای توافقنامه ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان با میانجگری چین در ماه گذشته، شاهد بهبودی چشمگیر بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1146049

مهمترین اخبار ایران و جهان: