نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 16:44

۱۱۰ واحد مداخله گر درمان در مشهد پلمب شد

مشهد ـ رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: سال گذشته ۵۸۳ گزارش در مورد مداخله گران درمان به ما رسید که پس از صحت سنجی، ۱۱۰ مورد پلمب انجام شد. 

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا صداقت، ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت ششمین روز هفته سلامت در محل سازمان نظام پزشکی مشهد برگزار شد، ضمن تاکید بر جایگاه رسانه در اطلاع رسانی درست و حرفه ای، اظهار کرد: در دوره کرونا که برخی کانالهای زرد با انتشار شایعات و موارد نادرست امنیت روانی جامعه را تحت تأثیر قرار دادند، اهمیت رسانه‌ها در اطلاع رسانی صحیح بیش از پیش مشخص شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در خصوص مداخله گران درمان با بیان اینکه اخیراً مطب خانم جوانی که خود را متخصص گوش و حلق و بینی بود معرفی کرده بود، پلمب شد، گفت: مواردی که مردم اطلاع دهند در کارگروه بررسی، صحت سنجی و برخورد می‌شود، در همین رابطه سال گذشته ۵۸۳ گزارش در مورد مداخله گران درمان به ما رسید که پس از صحت سنجی، ۱۱۰ مورد پلمب انجام شد اما در این بین آگاهی مردم بسیار مهم است که چرا بدون شناخت و اطمینان به این افراد مراجعه می‌کنند.

وی افزود: طبق قانون، دولت موظف است که شورایی برای تعیین تعرفه‌ها تشکیل دهد اما دولت عملاً این سال‌ها، شورایی از خریداران خدمت تشکیل داده و فقط یک نماینده نظام پزشکی در این شورای ۱۲ نفره حضور دارد این موضوع باعث شده سرانه سلامت در بخش خصوصی نادیده گرفته شود؛ دولت باید سرانه سلامت را بالا ببرد تا به مردم فشار نیاید و رابطه بیمار و پزشکی یک رابطه مالی نباشد.

صداقت تصریح کرد: اگر دولت می‌خواهد بخش خصوصی سرپا بماند باید سازمان‌های بیمه گر را مکلف به پرداخت هزینه‌های درمان کند، تا هم مردم به راحتی درمان را سپری کنند و هم پزشکان دچار مشکلات نباشند.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با بیان اینکه طبق قانون بیمه همگانی ۷۰ درصد هزینه‌ها را باید سازمان‌های بیمه گر پرداخت کنند افزود: در کشور ما ۸۰ درصد را مردم پرداخت می‌کنند و از افزایش تعرفه‌ها گلایه دارند در حالی که برای پزشکان، هزینه‌های اعلامی نصف هزینه تمام شده است.

وی در خصوص استاندارد زمان ویزیت هم گفت: این زمان آنقدری است که در رسیدگی به حال بیمار کوتاهی نشود.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد اظهار کرد: کمتر از ۱۱۰ مورد از پزشکان در مشهد کارتخوان ندارد و نباید این رقم را به جامعه ۱۸ هزار نفری پزشکان در نظام پزشکی تعمیم داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1186249

مهمترین اخبار ایران و جهان: