نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 15:47

47 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان زنجان بستری هستند

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به روند افزایشی آمار بستری‌های بیماران مبتلا به ویروس کرونا گفت: در حال حاضر 47 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان بستری هستند، ضمن اینکه در چهار روز گذشته روزانه یک فوتی ناشی از ابتلا به این ویروس ثبت شده است.

مشهود تقیلو، معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان  از اجرای «پویش واکسیناسیون کرونا ویروس یادآور» خبر داد و اظهار کرد: اجرای این پویش برای هشتم تا 28 فروردین‌ماه برنامه‌ریزی شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر روند افزایشی چرخش ویروس کرونا افزود: واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک مهم‌ترین توصیه برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس است.

وی به افزایش مراجعات بیماران مبتلا به کرونا به مراکز درمانی اشاره و تصریح کرد: این همان شیوع موج هشتم است که هشدار داده شده بود.

تقیلو با بیان اینکه طی چهار روز گذشته، روزانه یک فوتی ناشی از ابتلا در کرونا گزارش شده است، ادامه داد: در حال حاضر 47 بیمار مبتلا به این ویروس هم در مراکز درمانی بستری هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه علائم ابتلا به ویروس کرونا در اغلب مبتلایان شدید نیست، به همین دلیل هم مراجعه نمی‌کنند، افزود: اما برخی از بیماران هم با علائم شدید ریوی مراجعه می‌کنند و حتی در حال حاضر بیمارانی هم در آی‌سی‌یو بستری هستند.

وی از قرار گرفتن شهرستان‌های ابهر، ماهنشان و سلطانیه در وضعیت نارنجی کرونایی خبر داد و گفت: شهرهای زنجان، خرمدره و خدابنده زرد و دو شهرستان ایجرود و طارم آبی هستند.

شایان ذکر است، گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی نشان می‌دهد که از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون یک هزار و 955 نفر به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1116505

مهمترین اخبار ایران و جهان: