نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 17:58

جلوگیری از برداشت غیرمجاز 7 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در یزد

رئیس گروه طرح احیاء و تعادل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: در سال 1401 از برداشت غیرمجاز حدود 7 میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در یزد، سید علی اوهب در رابطه با اقدامات حفاظتی جهت جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی، اظهار کرد: در راستای اقدامات حفاظتی شرکت آب منطقه‌ای، در سال ۱۴۰۱ با انجام تقلیل منصوبات و اجرای طرح تحویل حجمی از طریق کنتور، از برداشت غیرمجاز حدود 7 میلیون مترمکعب آب‌های زیرزمینی جلوگیری شده است.

رئیس گروه طرح احیاء و تعادل شرکت آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه هنوز اطلاعات بقیه چاه‌ها به طور کامل جمع‌آوری نشده و احتمال افزایش این حجم و آمار وجود دارد، گفت: در راستای تعادل بخشی و به واسطه اقدامات تیم‌های گشت و بازرسی، در سال گذشته ۹۹ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسدود شد.

اوهب خاطرنشان کرد: با پیگیری مستمر و مجدانه به منظور نصب کنتورهای هوشمند از سال ۱۳۹۴ تاکنون، ۹۲ درصد چاه‌های کشاورزی و ۷۳ درصد چاه‌های صنعتی استان به کنتور مجهز شده و تلاش می‌شود که مراحل نصب این کنتورها به سرعت تکمیل شود.

وی از جمله برنامه‌هایی که شرکت آب منطقه‌ای در دستور کار قرار داده است را ایجاد سامانه منابع و مصارف با هدف اصلی مدیریت برخط میزان تخلیه از آبخوان‌ها دانست و اظهار امیدواری کرد در سال‌های آتی این مهم نیز محقق گردد که علاوه بر تدقیق اطلاعات تخلیه، امکان بهینه نمودن بازدیدها را نیز فراهم می‌کند.

پایان پیام/ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1116649

مهمترین اخبار ایران و جهان: