نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 18:01

حضور ۲۰۴ گروه جهادی همدان برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم در نوروز

همدان_مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان گفت: ۱۷۵۸ جهادگر بسیجی در قالب ۲۰۴ گروه جهادی تا پایان تعطیلات نوروز در مناطق محروم استان مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی قره باغی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی در عرصه اردوهای جهادی به عنوان متولی اصلی حرکت‌های جهادی نسبت به ثبت و سازماندهی گروه‌های جهادی در سطح استان اقدام کرده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با اشاره به تشکیل و راه اندازی قرارگاه‌های جهادی نوروز ۱۴۰۲ افزود: حدود ۲۰۴ گروه جهادی محلی و استانی از اول نوروز به اقصی نقاط استان همدان اعزام شده و هم اکنون مشغول ارائه خدمت به محرومان هستند.

وی با بیان اینکه این جهادگران تا پایان تعطیلات نوروزی مشغول فعالیت هستند، گفت: فعالیت گروه‌های جهادی به حوزه عمران محدود نمی‌شود، البته ‎ فعالیت ‏عمرانی در بین گروه‌های جهادی مسبوق به سابقه بوده ولی حوزه‌های فنی و مهندسی، فرهنگی، عمومی و اجتماعی نیز ‏مد نظر قرار گرفته است ‎.

قره باغی با بیان اینکه اردوهای جهادی از بارزترین بسترهای امیدآفرینی در جامعه محسوب می‌شوند و زمینه مشارکت مردم در ‏پیشرفت را فراهم می‌کنند، ادامه داد: ‏ ‎ امیدآفرینی مهمترین ثمره اردوهای جهادی به شمار می‌رود.‏

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهم فعالیت‌های صورت گرفته در سال گذشته اشاره کرد و افزود: قرارگاه نوروز از یک فروردین ماه ۱۴۰۲ با حضور ۲۰۴ گروه جهادی و با ظرفیت ۱۷۵۸ تشکیل و راه اندازی شد.

وی گفت: با حضور ۱۷۵۸ جهادگر بسیجی در سطح استان در عرصه‌های محرومیت زدایی اعم از ساخت، مرمت و تکمیل منزل نیازمندان، مرمت و تکمیل مسجد، رنگ آمیزی و بهسازی مدارس، آبرسانی و سایر پروژه‌ها فعالیت کردند.

وی عنوان کرد: سه رزمایش در سال گذشته داشتیم که در زمان‌های مختلف برگزار شد و ۱۱۴۰ گروه جهادی ایفای نقش کردند، و باید بدانیم که بعضی از این گروه‌ها هم پوشانی دارند.
این مسئول در ادامه به فعالیت بسیج سازندگی در عرصه‌های فنی و محرومیت زدایی اشاره کرد و گفت: هدف اردوهای جهادی پرورش نسل تمدن ساز است وفضای کار جهادی باید آکنده از عطر ایمان و معرفت باشد.

وی به فعالیت‌های بسیج سازندگی در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت: ۲۱۶۰۰ بسته معیشتی اواخر روزهای اسفند پخش و توزیع شد و تا پایان رزمایش ماه مبارک بیش از ۸۰۰۰۰ بسته خواهد شد، ۱۳۳۳۰ توزیع غذای گرم داشتیم، ۷۷۰ توزیع پوشاک، ۵۴ مورد کارت هدیه ،۳۳ ذبح و قربانی ،۵۰ سیسمونی و ۲۱ ترمیم منزل مسکونی انجام شده است.

قره باغی گفت: کشت ۸۰۰۰ نهال بنام شهدای همدان انجام شد که جای تقدیر دارد که از بسیج مهندسی تشکر کنیم که در این امر بسیار کمک کردند، گلابی، سیب، زرد آلو و آلو جزو نهال‌های کاشته شده بود.

انتهای پیام / آ

منبع: مهر
شناسه خبر: 1114549

مهمترین اخبار ایران و جهان: