نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 12:00

خیرین در بیمارستان شریعتی چه می کنند؟

خیرین حامی بیماران و بیمارستان شریعتی سال گذشته سال پرباری را در خدمت رسانی به بیماران و تجهیز بیمارستان داشتند.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی با اعلام این‌که خیرین با استفاده از فرصت تعطیلات نوروز، کف‌پوش اتاق‌های عمل بیمارستان را تعویض کردند، گفت: سال گذشته سال پرباری برای فعالیت‌های خیرین بود و نیکوکاران کارنامه درخشانی از خود در حوزه سلامت به ثبت رساندند.

 اولین جلسه سال جاری و پانزدهمین جلسه  انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی، تشکیل شد.در همین رابطه گزارش اقدامات انجام شده در سال گذشته و تدوین برنامه‌های سال جاری از اهم اقدامات این جلسه بود.

در ابتدای این جلسه حسن حمزه‌زاده، مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی با ارائه گزارشی از اقدامات انجمن در سال گذشته گفت: مهمترین محور فعالیت‌های انجمن در سال گذشته تامین تجهیزات مورد نیاز بخش‌های مختلف درمانی بیمارستان شریعتی بود که بر اساس اولویت به انجمن اعلام می‌شد. 

وی افزود: عمده این تجهیزات از مسیر هیات امنای ارزی تهیه شد که همین امر سبب ‌شد در هزینه‌های خیرین صرفه‌جویی شود. 

حمزه‌زاده تعداد اقلام خریداری شده را بیش از ۳۰ دستگاه اعلام کرد و گفت: برخی از اقلام خریداری شده به تنهایی بالغ بر چند میلیارد تومان است.

وی افزود: این حجم از خرید، تقریبا در بین بیمارستان‌ها کم‌نظیر بود، در کنار آن، دو اتاق عمل و یک اتاق اینترونشن در سال گذشته به همت خیرین تجهیز و راه‌اندازی شد. علاوه بر آن، اقدامات خوبی برای احداث همراه‌سرا و اورهال کردن سیستم سرمایش و گرمایش انجام شد که در سال جاری ادامه می‌یابد.

حمزه‌زاده با اعلام اینکه خدمات خیرین در بیمارستان شریعتی حتی در ایام تعطیل نوروز هم تعطیل نشد، افزود: تعویض سنگفرش و کف‌پوش‌های اتاق‌های عمل و اتاق ریکاوری بیماران اقدام موثری بود که با هزینه‌ای بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط عضو هیات مدیره و مدیرعامل موسسه خیریه نیکان ماموت در ایام نوروز انجام شد. 

حمزه‌زاده یکی دیگر از اقدامات تشکل متبوعش را پیگیری ثبت مجوز فعالیت انجمن در وزارت کشور اعلام کرد و گفت: به حمدالله مجوز فعالیت انجمن صادر شده است. شماره حساب ۵۴۵۴۵۴ هم با همکاری بانک ملت برای کمک‌های مردمی اختصاص یافته است و از این پس ما می‌توانیم روی کمک‌های مردمی هم برای تامین نیازهای بیمارستان حساب کنیم.

وی افزود: بنا داریم نحوه تعامل با خیرین و حضور آنها را در کنار بیمارستان شریعتی و پوشش اخبار و اطلاعات اقدامات‌شان را به یک برند تبدیل و برند بوک آن را منتشر کنیم تا در دیگر بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز تکرار شود.

در ادامه احمدرضا جمشیدی، رئیس بیمارستان شریعتی ضمن تشکر از همراهی و همدلی خیرین در بیمارستان گفت: سالی را که پشت سر گذاشتیم، به لحاظ اقتصادی سال سختی بود و اگر نبود کمک‌ها و همراهی‌های شما خیرین، معلوم نبود که ما بتوانیم از عهده این امر مهم برآییم. 

وی افزود: با این‌که اقدامات خیرین در بیمارستان ریشه در گذشته دارد، اما این سطح از توجه خیرین در طول سنوات قبل سابقه نداشته است. سال گذشته خیرین، سه دستگاه C_ARM برای اتاق‌های عمل خریداری کردند، در حالی که پیش از آن بیمارستان فقط یک دستگاه C_ARM داشت. 
 جمشیدی در ادامه توضیحاتی در خصوص انجام اقدامات باقی‌مانده برای راه‌ا‌ندازی پروژه شریعتی ۲ ارایه کرد.

علی روحی، رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی در خصوص اقدامات خیرین در بیمارستان شریعتی گفت: از ابتدای تشکیل انجمن ما با حجم زیادی از تقاضاها برای خرید تجهیزات بیمارستان مواجه هستیم و تا حد ممکن سعی کرده‌ایم که این تقاضاها را اجابت کنیم. اما برای این‌که دست ما در تامین مایحتاج بیمارستانی باز باشد، ناگزیر از برگزاری مراسم گلریزان هستیم و اکنون که مجوز رسمی فعالیت انجمن صادر شده است می‌توانیم در یک نشست صمیمی با خیرین و نیکوکاران، مسایل و مشکلات پیش روی بیمارستان را مطرح کنیم و از آنها استمداد بطلبیم. 

سپس در خصوص زمان برگزاری مراسم گلریزان بحث و تبادل نظر شد و چهارشنبه سوم خرداد ۱۴۰۲ برای برگزاری مراسم گلریزان تعیین شد. روحی همچنین تمامی هزینه‌های برگزاری مراسم گلریزان را تقبل کرد و گفت: تمامی هزینه‌های جاری انجمن و برگزاری مراسمات بر عهده اعضای هیات مدیره است و مردم باید بدانند که پول‌هایی را که به حساب ۵۴۵۴۵۴ انجمن واریز می‌کنند فقط و فقط صرف تامین نیازهای تجهیزاتی بیمارستان و پروژه‌های درمانی می‌شود.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1157405

مهمترین اخبار ایران و جهان: