نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 13:09

برگزاری مراسم معنوی لیالی قدر در بیش از ۱۷۰ نقطه ملایر

همدان-مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر از برگزاری مراسم معنوی لیالی قدر در بیش از ۱۷۰ نقطه این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام روح‌الله نجفی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های لیالی پر برکت قدر در شهرستان ملایر اظهار کرد: برنامه‌های لیالی قدر در بیش از ۱۷۰ نقطه ملایر شامل مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، هیئات حسینی و اماکن مذهبی ملایر برگزار می‌شود.

وی افزود: بیش از ۵۰ هیئت مذهبی ملایر برنامه‌های مختلفی در این شب‌ها شامل سخنرانی، منبر، روضه، سینه زنی، قرآن به سر گرفتن و اعمال مخصوص شب‌های قدر را برگزار می‌کنند.

حجت الاسلام نجفی به حضور ۱۷۰ مبلغ در نقاط مختلف شهرستان اشاره کرد و گفت: سخنرانی و وعظ درباره اعمال مخصوص و فضیلت شب‌های قدر و پاسخ به شبهات جوانان و نوجوانان مهمترین مواردی است که سخنرانان ملایری به آن اشاره می‌کنند.

وی گفت: برنامه مرکزی شب‌های قدر ملایر در مسجد جامع با محوریت ستاد نماز جمعه و هیئت سائلین اباصالح المهدی (عج) و با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین ارزنده امام‌جمعه برگزار می‌شود.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر قرائت دعای جوشن‌کبیر، سوره‌های تاکید شده در سه شب قدر، اقامه‌نمازهای مستحبی و برگزاری اعمال مخصوص شب‌های قدر را از مهمترین برنامه‌های هیئات و مساجد ملایر در این شب‌ها عنوان کرد.

وی به برگزاری مراسم‌های مخصوص عزاداری امام علی (ع) در شب‌های قدر اشاره کرد و گفت: حرکت دسته عزاداری امام اول شیعیان مولی علی (ع) در روز ۲۱ رمضان از میدان امام حسین (ع) به سمت مسجد جامع برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1141205

مهمترین اخبار ایران و جهان: