نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 12:25

نظارت بهداشتی و شرعی بر تولید ۲۹۰۰ تن مرغ گرم در استان بوشهر

بوشهر- مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر از نظارت بهداشتی و شرعی بر ۲ هزار و ۹۸۵ تن مرغ گرم در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تنگستانی مکان صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ با نظارت‌های بهداشتی و شرعی ناظران در کشتارگاه‌های طیور استان یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۲۰ قطعه مرغ به میزان ۲ هزار و ۹۸۵ تن مرغ گرم روانه بازار مصرف شده اند.

وی در خصوص نظارت بهداشتی بر اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی گفت: در این مدت ۶ هزار و ۷۳۴ بازدید بهداشتی، هشت هزار و ۶۵۵ کیلوگرم فرآورده ضبط و ۲ هزار و ۸۸۰ کیلوگرم فرآورده خام پروتئینی غیر بهداشتی معدوم سازی شده اند.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر بیان کرد: روند نظارت بهداشتی و شرعی در کشتارگاه‌های دام استان نیز در حال انجام است و از ابتدای طرح تا کنون سه هزار و ۹۰۲ رأس دام در مجموع به وزن ۱۶۴ هزار ۶۴۶ کیلوگرم در کشتارگاه‌های دام تحت نظارت ناظران بهداشتی و شرعی بهداشتی دامپزشکی کشتار شده اند.

وی یادآور شد: هم استانی‌ها می‌توانند در صورت هرگونه ابهام و یا مشاهده تخلف مراتب را به سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1140993

مهمترین اخبار ایران و جهان: