نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 10:37

اعتکاف ماه مبارک رمضان در ده‌زیار برگزار شد/ حضور پرشور جوانان و نوجوانان

برای نخستین‌بار آیین معنوی اعتکاف ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس حضرت جوادالائمه(ع) ده زیار برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مجتبی افضلی مسؤول فعالیت‌های فرهنگی هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار اظهار داشت: همزمان با ایام رحلت جانگداز حضرت خدیجه(س) آیین معنوی اعتکاف در مسجد مقدس حضرت جوادالائمه(ع) ده‌زیار برگزار شد.

 وی با بیان اینکه این مراسم برای نخستین‌بار بود که در ماه رمضان نیز اعتکاف در روستا برگزار شد، گفت: به همت هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) اعتکاف ماه رجب نیز برگزار شده بود که از این مراسم هم استقبال بسیار خوبی شده است.

مسؤول فعالیت‌های فرهنگی هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار با اشاره به اینکه حدود ۵۰ نفر از خواهران و برادران که بیشتر قشر جوان بودند در این اعتکاف شرکت کردند، افزود: این مراسم به‌صورت کاملا مردمی و خودجوش برگزار شد و مردم هم برای بحث پذیرایی سحری و افطار معتکفین همراهی بسیار خوبی با هیئت داشتند.

 افضلی با اشاره به همزمانی مراسم اعتکاف در تاریخ‌های ۱۱ تا ۱۳ فروردین با ایام تعطیلی نوروز و روز طبیعت خاطرنشان کرد: اینکه عده‌ای جوان زمان تعطیلات عید نوروز به‌ویژه روز ۱۳ فروردین روز طبیعت را رها کرده و در داخل مسجد معتکف شدند بسیار ارزشمند است و باید قدر این جوانان و نوجوانان را دانست.

وی با بیان اینکه دشمن از همین گسترش معنویت در بین نسل جوان جامعه نگران و هراسان است، گفت: خوشبختانه به‌همت هیئت تعزیه‌خوانی هیئت حضرت ابوالفضل(ع) برنامه‌های فرهنگی مذهبی بسیار خوبی در سطح روستا برگزار می‌شود و استقبال مردم از برنامه‌ها نیز بسیار خوب است.

مسؤول فعالیت‌های فرهنگی هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار اضافه کرد: در آیین اعتکاف امسال به‌جز برنامه‌های روزانه مسجد مقدس حضرت جوادالائمه(ع) در ماه رمضان شامل اقامه نماز جماعت، سخنرانی مذهبی بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمد افضلی و شب‌ها ختم سوره انعام که برای سایر روزه‌داران و نمازگزاران هم برگزار شده است و دیگر برنامه‌ها اجرا شد.

 افضلی با بیان اینکه روستای ده‌زیار در سال ۱۴۰۰ از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به‌عنوان روستای نمونه قرآنی استان انتخاب شده است، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می‌شود تا فعالیت‌های قرآنی مسجد مقدس حضرت جوادالائمه(ع) در سال جدید افزایش پیدا کند.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1124593

مهمترین اخبار ایران و جهان: