نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 09:29

رئیس جمهور آذربایجان به تاجیکستان سفر می‌کند

رئیس جمهور آذربایجان در چارچوب یک سفر دولتی به دوشنبه پایتخت تاجیکستان سفر می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «الهام علی‌اف»، رئیس جمهور آذربایجان در چارچوب یک سفر دولتی به دوشنبه پایتخت تاجیکستان سفر می‌کند.

بنابر اعلام کمیته دولتی سرمایه‌گذاری و مدیریت اموال دولتی تاجیکستان در چارچوب سفر علی‌اف به تاجیکستان 4 آوریل در شهر دوشنبه همایش سرمایه گذاری دو کشور برگزار می‌شود.

هدف از این همایش جستجوی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، انرژی، گردشگری، حمل و نقل و توسعه صادرات اعلام شده است.

انتظار می‌رود همایش مذکور با مشارکت بیش از 150 شرکت‌کننده از هر دو طرف از جمله روسا و مقامات مسئول وزارتخانه و نهادها، تاجران، سرمایه‌گذاران و نمایندگان شرکت و کارخانه‌های مختلف فعالیت‌های اقتصادی دو کشور برپا شود.

در چارچوب این همایش به شرکت‌کنندگان آن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه‌های گردشگری، صنعت، انرژی، خدمات و سایر حوزه‌‌ها معرفی و اسناد جدید همکاری بین بخش‌‌های دولتی و خصوصی دو کشور به امضا می‌رسند.

بر اساس گزارش آژانس آمار وابسته به ریاست جمهوری تاجیکستان، گردش مالی بین این کشور و آذربایجان در سال گذشته میلادی بالغ بر 6.2 میلیون دلار بوده که 0.1 درصد از کل تجارت خارجی تاجیکستان را تشکیل می‌دهد.

حدود 95 درصد از تجارت دوجانبه تاجیکستان و آذربایجان با واردات محصولات آذربایجانی به این کشور مرتبط است. 

شایان ذکر است که در دهه دوم ماه آوریل (روزهای 10-11 آوریل) همچنین سفر «سردار بردی‌محمداف»، رئیس جمهور ترکمنستان به تاجیکستان پیش‌بینی شده است.

در آستانه سفر رئیس جمهور ترکمنستان به تاجیکستان اولین اجلاس شورای تجاری و همچنین همایش کسب و کار دو کشور برگزار می‌شود.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1124393

مهمترین اخبار ایران و جهان: