نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 12:05

بازگشایی بازارچه مرزی میرجاوه بعد از سه سال تعطیلی

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: بازارچه مرزی میرجاوه بعد از سه سال تعطیلی به همت دولت سیزدهم با حضور مسوولان سیستان و بلوچستان و کشور پاکستان بازگشایی شد.

مبین علی میر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد:بعد از چندین نشست مشترک کمیسیون مرزی ایران و پاکستان، درباره افتتاح بازارچه مرزی مشترک توافق شده بود که سرانجام طرفین توافقات خود را اجرایی کردند.

وی یکی از اهداف احداث بازارچه‌های مرزی را تسهیل روند مبادلات تجاری ۲ کشور و جلوگیری از قاچاق کالا عنوان کرد و افزود: با افتتاح این بازارچه روزانه بیش‌از ۱۰۰ کامیون کالاهای خود را به کشور پاکستان صادر خواهند کرد.

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین با فعالیت این بازارچه زمینه اشتغال بیش‌از یک‌هزار نفر را به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد میکند.

وی با اشاره به اینکه تبادلات مرزی مرزنشینان در ‏قالب بازارچه‌های مرزی منجر به ایجاد اشتغال، جلوگیری از قاچاق کالا و افزایش تجارت و ‏داد و ستد با کشورهای همجوار می‌شود، بیان کرد: بازارچه‌های مرزی تاثیر ‏چشمگیری بر معیشت مردم دارد.‏

میر بازارچه‌های مرزی را دروازه معرفی کالاهای ایرانی دانست و افزود: بازارچه‌های مرزی ‏سیستان و بلوچستان در زمینه صادرات و واردات از فعال‌ترین بازارچه‌های کشور محسوب ‏می‌شوند.

وی گفت: سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با کشورهای آسیای میانه و دسترسی به آب‌های ‏آزاد جهانی به عنوان کوتاه‌ترین راه ارتباطی کشورهای حوزه آسیای میانه با جهان شناخته ‏می‌شود که بهره‌گیری از این مزیت می‌تواند آن را به سکوی اقتصادی منطقه تبدیل کند‎.‎

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1137549

مهمترین اخبار ایران و جهان: