نیوز سیتی!
28 فروردین 1402 - 10:21

حجاب «اجباری» تبلیغات ضد اسلامی توسط پروپاگاندای غربی است

دکترای رشته فرهنگ ادیان و عرفان تطبیقی گفت: حجاب اجباری از سوی تبلیغات پروپاگاندای غرب و ضد اسلامی و استکبار جهانی مطرح شده است. در جمهوری اسلامی حجاب یک قرارداد اجتماعی و قانون برای همه افراد جامعه است. شهروند جمهوری اسلامی باید تابع قانون کشور باشد.

آیت الله پروفسوراسماعیل گندمکار ودکترای رشته فرهنگ ادیان و عرفان تطبیقی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: بحث البسه و پوشش انسان در تمامی فرهنگ‌های جهان از قدیم الایام مطرح است. حتی از زمان خلقت آدم و حوا نیز در احادیث و آیات کتب الهی، همچون انجیل و قرآن آمده است که پوشش شرمگاهی برای مرد و زن مطرح است.

این کارشناس حوزه فرهنگ و ادیان وعرفان تطبیقی با اشاره به تجربه و اطلاعات کسب کرده در این حوزه، تاکید کرد: همه ادوار گذشته بر این اعتقاد هستند که پوشش افراد در آیین متفاوت و کشورهای متفاوت امری انکار ناپذیر و دارای چهار چوب است.‌ حتی در آیین غیر اسلامی زن‌ها دارای پوشش هستند. برای مثال در آیین زرتشت و احکامی که مطرح می‌شود پوشش برای زنان وجود دارد. در آیین میترا و میترائیسم نیز زن‌ها دارای پوشش هستند. البته پوشش مردها و به طور کلی پوشش انسان نیز در فرهنگ‌های مختلف موضوعیت دارد.

گندمکار یادآور شد: پوشش در دین یهود نیز قبل از مسیحیت مطرح بود به ویژه برای زنان پوشش کامل و رسمی تعریف شده است. نقش بانوانی که بر روی سنگ ها توسط هنرمندان قدیمی نقش بسته است بیانگر همین پوشش کامل است.

به گفته این کارشناس مطرح، در عراق مصر کشورهای غرب آسیا و آسیای شرقی مسئله البسه مطرح و پوشش برای بانوان و آقایان مشهود است.‌همچنین در مصر و یونان باستان نیز این مهم مطرح می‌شود.

گندمکار با اشاره به اینکه در مسیحیت هم زن‌های مذهبی برای رفتن به کلیسا پوشش مذهبی دارند،گفت: این پوشش برای متخصصین که راهبه‌ها هستند و بانوان مومنه به دین مسیحیت عمومیت دارد.

وی تاکید کرد: در دین مبین اسلام پوشش زنان به عنوان یک حکم الهی برای زن در کنار مفهوم حجاب، پاکدامنی و عفت مطرح است.

این استاد دانشگاه با بیان این که کلمه حجاب اجباری از سوی تبلیغات پروپاگاندای غرب و ضد اسلامی و استکبار جهانی مطرح شده است، اضافه کرد: جمهوری اسلامی بر اساس قدرت قرآنی و حمایت مردم و پیشقدمی، تحلیل و توصیه روشنفکران دینی همچون امام راحل رحمت الله علیه، امام خامنه‌ای، علامه طباطبایی، دکتر بهشتی و شهید مطهری و دانشمندان بزرگ اسلامی به مسئله زنان و حجاب تلقی می‌شود.

این دکترای فرهنگ و ادیان و عرفان تطبیقی اضافه کرد: حجاب زنان در مصر، الجزایر، تونس، لیبی، بحرین، عراق، ترکیه و دیگر کشورهای مسلمان همگی نماد و اِلِمان اعتقاد به دین اسلام ملاحظه می‌شود و بحث و سلیقه شخصی مطرح نیست.

وی گفت: حجاب یک واجب الهی است البته ما کسی را به اجبار مسلمان نمی‌کنیم اما برای مسلمانان این امر واجب است و باید تابع اسلام باشند. همانطور که فرد مسیحی و یهودی باید طبق دین خود رفتار کنند.اگر کسی ادعای مسلمانی دارد پس باید تابع احکام اسلامی باشد.

 گندمکار یادآور شد: در آمریکا اروپا و همه کشورهای جهان همه مردم تابع قانون هستند و به قول جورج هربرت مید، پارسونز و سایر دانشمندان جامعه‌شناس جهان، مردم در یک کنش اجتماعی بر اساس قرارداد اجتماعی قانون زندگی می‌کنند و قانون یک حد و مرزهایی را برای آنها مشخص می کند.

وی افزود: در جمهوری اسلامی که اکثریت جامعه مسلمان و شیعه هستند، حجاب یک قرارداد اجتماعی و قانون برای همه افراد جامعه است. علاوه بر آن اقلیت‌های دینی هم در کتب آسمانی خود موضوع پوشش را دارند. در یهود حتی پوشش زنها باید کامل باشد.

 این استاد دانشگاه گفت: اروپا پوشیه را با پیش‌فهم اسلام‌هراسی و مسلمان‌هراسی ممنوع کرده است؛ چرا که در مرکز گالوپ پیش بینی‌شده در آینده جمعیت مسلمانان بیشتر از مسیحیان خواهد شد. در حالیکه اسلام حامی حقوق زنان است و در عصر جاهلیت و زنده به گور کردن زنان پیغمبر اسلام ناجیِ جان زنان بوده است. ضمن اینکه اسلام در بحث کنش اجتماعی با حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و مدیریتی موافق است.

وی خاطر نشان کرد: از دیدگاه اسلام زن نباید به عنوان یک کالای جنسی مطرح شود و حقیقت انسانی زن باید همچون جواهر در لفافه نگهداری شود.

آیت‌الله گندمکار با بیان اینکه در جمهوری اسلامی حجاب و پوشش زنان یک امر ملی، قانونی، انسانی و اخلاقی است؛ گفت: ازگذشته های دوراخلاق محوری، حیا، حرمت، ادب وپوشش زن درفرهنگ ایرانی همواره مطرح بوده وسابقه برهنگی درفرهنگ کهن ایرانی نداریم.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی، پروژه بی‌حجابی و کشف حجاب را به عنوان ابزار سیاسی علیه جمهوری اسلامی مطرح می‌کنند. هرجا شکست می‌خورند، پروژه اندلس سازی(اسپانیای کنونی) راه می‌اندازند و می خواهند دولت اسلامی را با بی‌حجاب کردن زنان و ترویج فساد، از درون نابود کنند. آنها به دنبال اندلس سازی جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی ادامه داد: امروز غرب تحت عنوان شعارهای فمنیستی به دنبال سکولار کردن زنان در حوزه اجتماعی است. غربی‌ها می خواهند زنان ابزاری برای شهوترانی مردان بشوند. در حالیکه جمهوری اسلامی حضور زنان را در جایگاه علم و دانش وصحنه های اجتماعی در چارچوب قانون مطرح می‌کند.

پرفسور گندمکار در خصوص قانونی بودن حجاب بیان کرد: هر کسی که شهروند جمهوری اسلامی است، فارغ از هر دین و فرقه‌ای باید تابع قانون باشد. همانطور که هر ایرانی در کشورهای خارجی مطابق با قانون همان کشور رفتار می ‌کند. قانونگرایی منطق درستی است که در همه نقاط جهان مورد پذیرش است و قانونمندی برای هر شهروندی یک ارزش برتر است.

 وی با تاکید بر اینکه درحوزه فرهنگی باید با لطافت ونرمش و مقام تبیین ، آموزه‌های اسلامی و هنجارهای فرهنگ ایرانی واسلامی را برای دختران وپسران جوان تشریح کرد و فواید مراعات رفتارانسانی وایرانی اسلامی را برای نسل جوان توضیح داد، خاطر نشان کرد: باید ازروش های تشویق، دعوت، تفاهم ودوستی و با استفاده ازبهترین روش ها وبهترین مدل‌های زیبای پوشش انسانی ایرانی، مطابق منطق قرآنی ودرک روحیه جوانان درباره حجاب وپوشش سخن گفت.

این استاد دانشگاه یادآور شد: اسلام دین تشویق جذب وهدایت است.دراین حوزه باید تا حد امکان ازحداکثرجاذبه واحترام به جوان ومخاطب تعالیم اخلاقی اسلام عزیزبهره برد. پیامبربزرگواراسلام بااخلاق اسلامی مردم رابه رفتارهای ایمانی واسلامی تشویق می‌فرمودند.

وی همچنین بیان کرد: اسلام دین آزادی واختیاراست. ولی از سوی دیگراگرقانون درجامعه ای مراعات نشود، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود وجامعه دچاربحران معنویت ومسخ شدگی فرد و جامعه خواهدشد. تعادل دررفتار و مراعات ادب برهرزن مردعاقل و با‌فرهنگ ایرانی یک ضرورت اجتناب ناپذیراست.

گندمکار گفت: امروز بی‌حیایی که توسط بنگاه‌های سیاسی ترویج می‌شود، دارای اهداف سیاسی است ودرپشت صحنه، مهندسی فکری وسیاسی هدفمند صهیونیزم ودشمنان ایران واسلام کاملا مشهوداست.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1155005

مهمترین اخبار ایران و جهان: