نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 20:14

هوای خنک در اردبیل ماندگار است

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: تا روز سه شنبه شاهد وزش باد خزری، کاهش نسبی دما، رخداد مه رقیق صبح‌گاهی و شبانگاهی خواهیم بود.

سیاوش محمدی مدیرکل هواشناسی استان اردبیل شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز و فردا جو استان پایدار خواهد بود.

وی افزود: اما با توجه به نفوذ زبانه‌های پرفشار در سطح زمین شاهد ابرناکی، وزش باد خزری، کاهش نسبی دما، رخداد مه رقیق صبحگاهی و شبانگاهی خواهیم بود، البته تداوم این روند تا صبح روز سه شنبه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: در طی این مدت همچنین در نواحی منتهی به استان گیلان و نوار شرقی استان بارش خفیف باران احتمال می‌رود.

محمدی اضافه کرد: از روز سه شنبه هفته جاری با توجه به نفوذ زبانه‌های کم فشار و تغییر جهت جریانات، از مقدار ابرها کاسته شده و وزش بادهای جنوبی آغاز می‌شود.

وی گفت: با افزایش سرعت وزش باد در روزهای پایانی هفته جاری در برخی از مناطق بویژه در مناطق مرکزی استان وزش باد تند تا نسبتاً شدید و گردوخاک پیش بینی می‌شود، برای این مدت افزایش دمای هوا پدیده دیگر خواهد بود.

پایان پیام/3727/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1154049

مهمترین اخبار ایران و جهان: