نیوز سیتی!
28 فروردین 1402 - 11:46

خانواده جانبازان همچنان در حال جهاد هستند

قزوین- نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: فرزندان و خانواده جانبازان همچون شخص جانباز همچنان در حال جهاد هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست صمیمانه با جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان استان قزوین اظهار کرد: شما جانبازان عزیز عمری زحمت کشیدید، زحمتی که اکنون هم ادامه دارد، آن کسی که سالیان پیش جانباز شده و سال‌هاست تحمل جانبازی می‌کند، او هنوز هم در حال جهاد در میدان است.

وی ادامه داد: آن خانواده محترم، مکرم و صبوری که در حال کمک و حمایت از جانباز است و حوصله می‌کند، او هم در حال جهاد است، امیرالمؤمنین (ع) فرمودند جهاد دری از درهای بهشت است، بهشت هم درهای مختلفی دارد، یکی از درهای بهشت باب جهاد است.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: فرزندان و خانواده‌های جانبازان در کنار جانباز خویش اکنون هم دارند این جهاد را انجام می‌دهند، امیرالمؤمنین (ع) فرمود خدا درِ جهاد را برای بندگان مخصوص خود قرار داده است، هر کسی نمی‌تواند از این در وارد بهشت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: همه مادران، خواهران، همسران و فرزندان در کنار عزیزان جانباز مشمول این تشویق امیرالمؤمنین (ع) هستند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ۳۰ سوره مبارکه فصّلت می‌فرماید «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ»، یعنی (در حقیقت کسانی که گفتند پروردگار ما خداست‏ سپس ایستادگی کردند فرشتگان بر آنان فرود می‌‏آیند و می‏‌گویند هان بیم مدارید و غمین مباشید و به بهشتی که وعده یافته بودید شاد باشید).

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید آن‌هایی که گفتند ما فقط با خدا عهد و پیمان داریم و آفریدگار ما فقط خداست، سپس استقامت کردند، روی حرفشان ایستادند و هزینه این حرف را پرداختند، هزینه آن چشم، دست، پا، سلامتی، شهادت، اهدای فرزند، برادر، پدر یا همسر یا هر چیز دیگری در راه خدا بوده است، فرشتگان بر دل‌های این‌ها نازل می‌شوند و به آنان می‌گویند نترسید و نگران نباشید، بر شما بشارت باد آن بهشتی که بر شما وعده داده شده و انتظار شما را می‌کشد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: قدردان زحمات همه شما عزیزان هستیم، شما نمونه‌ای از جمع فراوان مجاهد در راه خدا در استان قزوین هستید، اگر مقدور بود باید در خدمت همه خانواده‌های شهدا، جانبازان و مدافعان حرم بودیم، ان‌شاءالله همه شما معزز باشید و شهدایتان با شهدای کربلا محشور باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1155049

مهمترین اخبار ایران و جهان: