نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 12:26

تدوین تقویم رویدادهای استانی برای کمک به رشد گردشگری فارس

شیراز- مدیرکل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس از تهیه و تدوین تقویم رویدادهای استانی با هدف کمک به رشد صنعت گردشگری و تولیدات مرتبط با این بخش، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مجتبی علوی گفت: تقویم رویدادهای فارس با تلاش و پیگیری معاونت امور زائرین و گردشگری استانداری و همکاری فرمانداران شهرستان‌های مختلف تهیه و تنظیم شده است و امسال عملیاتی می‌شود.

علوی گفت: تهیه این تقویم می‌تواند گامی بلند در رشد صنعت گردشگری فارس و تولیدات مرتبط با این بخش باشد و در نتیجه رشد اقتصادی شهرستان‌ها و ایجاد اشتغال سالم و پایدار را به دنبال داشته باشد.

علوی افزود: در تهیه این تقویم به گونه‌ای برنامه ریزی شده که در هر یک از شهرستان‌های فارس حداقل اجرای یک رویداد کلان گردشگری و یک روز خاص تعریف شده است.

او خاطرنشان کرد: انتخاب روز شهرستان بر اساس نظر فرماندار و شورای فرهنگ عمومی هر شهرستان و با توجه به رویداد و رخدادی شاخص مرتبط با همان شهرستان، انجام شده است.

علوی ادامه داد: سعی شده با تعریف مسیرها و مقصدهای جدید گردشگری در زمان خاص تعریف شده برای هر شهرستان، که معمولاً به صورت رویداد فرهنگی-هنری یک‌هفته‌ای شهرستانی خواهد بود، زمینه جذب گردشگران و مسافران به آن منطقه فراهم شود.

او با بیان اینکه این اقدام فرصتی فراهم می‌کند که ظرفیت‌های شهرستان مورد نظر در معرض دید گردشگران و البته سرمایه‌گذاران قرار گرفته و به شکلی کامل و دقیق معرفی شود؛ گفت: چنین اقدامی فرصتی برای جذب سرمایه و سرمایه‌گذار و بسترسازی برای رونق گردشگری و صنایع وابسته و در نهایت رونق اقتصادی شهرستان و استان فراهم می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1166649

مهمترین اخبار ایران و جهان: