نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 13:29

پیشرفت ۶٠ درصدی ساخت دانشکده داروسازی در قزوین

قزوین- معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بخش قابل توجهی از تجهیزات مورد نیاز دانشکده داروسازی سال گذشته خریداری شده و پروژه این دانشکده پیشرفت ۶٠ درصدی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر فاطمه سمیعی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص ساخت دانشکده داروسازی و طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین که از مصوبات بیستمین سفر رئیس جمهور به استان قزوین است، اظهار کرد: پروژه این دو دانشکده در زمینه‌های مختلفی مطرح است و ما از جوانب مختلف آن را پیش می بریم.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در مرحله گذار و به صورت موقت فضای کلاسی و آزمایشگاه در اختیار دانشجویان وجود دارد و به طور کلی ساختمان دو طبقه‌ای که قبلاً ساختمان پردیس بود به دانشکده دارو اختصاص خواهد یافت، این ساختمان دو طبقه بوده و استانداردهای مناسب برای دانشکده دارو را دارد.

وی بیان کرد: با هماهنگی‌های اولیه که در این راستا انجام شده بخشی از تجهیزات مورد نیاز در سال ١۴٠١ خریداری شده و با تکمیل پروژه جانمایی خواهند شد.

این مسئول با اشاره به این موضوع که دغدغه بعدی و مهم در خصوص تشکیل دانشکده داروسازی تشکیل هیئت علمی است عنوان کرد: در این خصوص فراخوان‌های اولیه داده شده و در قالب کارگروهی در حال پیگیری است.

سمیعی اضافه کرد: موافقت نامه اصولی به منظور تشکیل دانشکده دارو از سوی وزارت بهداشت و درمان اخذ شده و در سال ١۴٠٠ مستندات لازم به شورای گسترش وزارت خانه ارسال گردیده است.

وی تبیین کرد: هم اکنون بیش از ۶٠ درصد پروژه پیش رفته است و پس از تثبیت مجدداً توسط وزارت خانه مورد بازرسی و تأیید قرار خواهد گرفت.

سمیعی خاطر نشان کرد: موافقت نامه اصولی برای جذب دانشجوی بین‌المللی بوده است و قرار است که دانشکده داروسازی به جذب دانشجویان بین‌المللی بپردازد، از این رو پروژه با حساسیت جدی ما و وزارت بهداشت پیش می‌رود ولی تا این لحظه طبق برنامه پیش رفته تیم و کاستی وجود ندارد.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خاتمه یادآور شد: پروژه دانشکده داروسازی و طب سنتی هم زمان آغاز شده‌اند و به صورت همپا پیشرفت داشته‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1153105

مهمترین اخبار ایران و جهان: