نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 18:14

رانندگان جاعل پلاک خودرو در اردبیل روانه زندان می‌شوند

اردبیل-رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر راننده‌ای که ارقام و مشخصات وسایل نقلیه خود را تغییر دهد به حبس از ۶ ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

سید حجت فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تداوم طرح‌های همکاری مشترک بین پلیس راهنمایی و رانندگی پلیس راه و عوامل انتظامی اظهار کرد: ۱۴۸ دستگاه خودرو و موتور سیکلت متخلف طی ۳ روز در راستای اجرای طرح برخورد و بدون اغماض با خودروهای فاقد پلاک در اردبیل به پارکینگ منتقل شد.

وی با بیان اینکه رانندگی با خودروی فاقد پلاک زمینه ساز انواع تخلفات و جرم و جنایت است، افزود: رانندگانی که به صورت تعمدی نسبت به جعل در ارقام پلاک انتظامی کرده بودند جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل با اشاره به برخورد جدی و بدون اغماض پلیس با خودروهای فاقد پلاک و پلاک مخدوش بیان کرد: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر کس ارقام و مشخصات وسایل نقلیه خود را تغییر دهد به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

سرهنگ فتاحی افزود: پلیس معتقد است ۹۵ درصد از رانندگان قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند و تنها ۵ درصد از رانندگان به قوانین و مقررات پایبند نیستند که در این راستا پلیس در پاسخ به مطالبه عامه مردم اجازه نخواهد داد که ۵ درصد راننده متخلف اراده خود را به ۹۵ درصد رانندگان منضبط تحمیل کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1153693

مهمترین اخبار ایران و جهان: