نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 23:57

دستگیری و بازداشت مدیرعامل یک شرکت پیمانکاری درآذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از دستگیری و بازداشت مدیرعامل یک شرکت پیمانکاری مطرح در استان آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار داشت: این فرد با اسناد و مدارک جعلی برای خود درجه1 علمی، فنی و تخصصی برای اجرای قراردادها و پروژه های پیمانکاری مهم اخذ کرده بود و با جعل و سوءاستفاده، صدها میلیارد تومان به بیت المال خسارت وارد کرده بود.

رئیس کل دادگستری استان افزود: با پیگیری ها و رصد اطلاعات ماموران اطلاعاتی و هماهنگی کامل با دستگاه قضایی پس از کشف جرم، فرد مزبور دستگیر و تحت قرار بازپرس رسیدگی کننده قرار گرفت و بازداشت شد.

عتباتی افزود، با تمام افراد مرتبط با متهم که با وی به هر صورتی اعم از مشارکت، معاونت یا تسهیل در اجرای جرایم مزبور مرتبط بوده اند وفق قانون برخورد لازم معمول خواهد شد.

مقام ارشد قضایی استان اضافه کرد: متهم مزبور با مدرک جعلی تخصصی که گرفته است پس از شروع به کار با انواع و اقسام ترفندها و تهیه صورت حسابهای ساختگی و طرح پرونده های کذایی اقدام به اخذ خسارتهای هنگفت کرده است که با اطلاع مدیریت دستگاه قضایی استان و نهادهای نظارتی فقط در یک مورد از پرونده ها از ورود بیش از 200 میلیارد تومان خسارت به بیت المال ممانعت به عمل آمد.

عتباتی در پایان تاکید کرد: حقوق بیت المال امانتی در دست تمامی مسئولان است و به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد افراد سودجو با تجاوز در حقوق بیت المال آن را غارت نمایند چرا که این حقوق متعلق به همه مردم است و تکلیف دستگاه قضایی هم صیانت و حفاظت از حقوق عامه مردم است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1152105

مهمترین اخبار ایران و جهان: