نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 14:39

بخش نخست خط دوم راه آهن اهواز - اندیمشک به بهره‌برداری می‌رسد

اهواز- مدیرکل راه آهن جنوب گفت: مقرر شده در سفر رئیس‌جمهور به استان خوزستان، ۱۰۰ کیلومتر از خط دوم راه آهن اهواز - اندیمشک به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم درویش زاده پیش از ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با بیان اینکه کل مسیر راه آهن اهواز - اندیمشک ۱۴۰ کیلومتر است که طرح ۲ خطه کردن آن در دستور کار قرار دارد، افزود: ۱۰۰ کیلومتر از خط دوم این مسیر ریلی از اندیمشک تا بامدژ به پایان است و مقرر شده در سفر ریاست جمهور به استان خوزستان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین ۴۰ کیلومتر دیگر این مسیر از بامدژ تا اهواز در دستور کار قرار دارد و در کمتر از ۲ ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به اینکه بخشی از مسیر ریلی اهواز - بندر امام ۲ خطه شده است، بیان کرد: امیدواریم با تأمین اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان طرح ۲ خطه کردن این مسیر نیز تکمیل شود.

درویش زاده گفت: یکی از طرح‌های راه آهن جنوب ساخت مسیر کمربندی نظامیه - میاندشت است که خط اول آن اجرا شده و خط دوم آن در مرحله زیرسازی قرار دارد که با بهره‌برداری از آن قطارهای باری از داخل شهر اهواز تردد نخواهند کرد.

وی با اشاره به استقبال شهروندان از قطارهای درون استانی افزود: در طول روز مسافران توسط قطارهای ریل‌باس در مسیرهای اهواز - اندیمشک، اهواز - بندر امام و اهواز - خرمشهر جابه‌جا می‌شوند و در ایامی که تعداد مسافران زیاد است، تعداد واگن‌ها افزایش می‌یابد تا خدمت‌رسانی مناسب انجام شود.

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: با بهره‌برداری کامل از خط دوم راه آهن اهواز - اندیمشک رام‌های قطار حومه‌ای در این مسیر افزایش خواهد یافت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1153249

مهمترین اخبار ایران و جهان: