نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 12:02

توسعه شمشیربازی بانوان زنجان در دستور کار است

زنجان-رئیس هیئت شمشیربازی استان زنجان گفت: یکی از اولویت‌های این هیئت در سال‌جاری، توسعه این رشته ورزشی در بخش بانوان است.

حامد افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه زنجان یکی از استان‌هایی است که در رشته شمشیربازی با کسب مدال‌های مختلف حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اظهار کرد: بر همین اساس یکی از رویکردهای جدی این هیئت در سال‌جاری، اهتمام به توسعه این رشته در بخش بانوان است.

وی با یادآوری اینکه طبق آخرین آمار، هم‌اکنون ۵۰ ورزشکار زنجانی در رشته شمشیربازی مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: بدون شک برای اینکه بتوانیم جامعه آماری خود را به لحاظ کمی و کیفی ارتقا دهیم، نیاز است تا به برنامه‌ریزی مدون، نسبت به توسعه این رشته ورزشی در استان اقدام کنیم.

این فعال ورزشی با تاکید بر اینکه یکی از ملزومان توسعه ورزش حرفه‌ای، سرمایه‌گذاری است، خاطرنشان کرد: فارغ از بحث سرمایه‌گذاری که امروزه یکی از نیازهای ضروری تداوم فعالیت در ورزش حرفه‌ای به شمار می‌رود، باید نسبت به تمرکززدایی در این بخش نیز اقدام و به سمت توسعه ورزش در شهرستان‌ها حرکت کنیم.

رئیس هیئت شمشیربازی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان‌های استان دارای استعدادهای بالقوه‌ای در عرصه ورزش هستند، افزود: در همین راستا یکی از برنامه‌های این هیئت در سال‌جاری، متمرکز شدن بر روی شهرستان‌ها و استعدادیابی در این زمینه به ویژه بخش بانوان است.

افشاری همچنین به کسب مقام اول توسط شمشیرباز زنجانی در مسابقات قهرمانی آزاد کشور اشاره کرد و یادآور شد: محمد اسماعیلی از زنجان توانست در رقابت‌های آزاد اسلحه اپه که در تهران برگزار شد، عنوان قهرمانی را از آن خود کرده و بالاتر از نمایندگان اردبیل و اصفهان قرار گیرد.

به گفته رئیس هیئت شمشیربازی استان زنجان، رقابت‌های آزاد قهرمانی کشور در قالب رنکینگ انتخابی اردوی تیم‌ملی و با حضور ۵۲ ورزشکار از سراسر کشور در تهران برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1177593

مهمترین اخبار ایران و جهان: