نیوز سیتی!
11 فروردین 1402 - 16:22

تحقق شعار سال کار شبانه‌روزی و مدیریت جهادی می‌طلبد

امام جمعه نایین گفت: تحقق شعار سال مدیریت جهادی، بسیجی، کار مخلصانه و شبانه‌روزی می‌طلبد و همان‌طور که با این روحیه دوران سخت دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم این دوران را هم با همراهی مسؤولان و مردم پشت سر خواهیم گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از نایین حجت‌الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه نایین ضمن عرض تبریک دوازدهم فروردین ماه روز جمهوری اسلامی، اظهار داشت: امام خمینی(ره) صبحگاه روز ۱۳ فروردین که نخستین روز حکومت الله است را از بزرگ‌ترین اعیاد مذهبی و ملی ما می‌دانند و ملت ما باید این روز را زنده نگه‌دارند، روزی که مردم، جمهوری اسلامی یعنی یک نظام مردمی و الهی را برای این کشور انتخاب کردند.

وی افزود: روزی که پایه‌های ۲۵۰۰ ساله حکومت طاغوتی فرو ریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخ بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خدا است به جای آن نشست، عید اسلامی و جهانی و روز تاریخی برای بشریت است. 

مطهرخو تصریح کرد: ۱۲ فروردین مکمل ۲۲ بهمن و عصاره مبارزات چندین ساله مردم ایران است، این روز امتداد داشته و این انقلاب زنده است که امتداد آن، روزی است که به زودی ۱۲ فروردین را به عنوان تولد تمدن اسلامی جشن می‌گیریم، تمدنی که با نفی حتمی و جدی تفکر لیبرالی در اداره دولت‌ها و نفی جامعه و سبک زندگی غیر دینی همراه است.

خطیب نماز جمعه نایین با اشاره به شعار سال، بیان کرد: ۱۶ سال است که رهبر انقلاب بر اساس نگاه حکیمانه و تدبیر، شعار اقتصادی را برای نام‌گذاری انتخاب می‌کنند اما گاهی در این سال‌ها به نصب بنر و سرتیتر نامه‌نگاری‌ها از سمت برخی ارگان‌ها بسنده شده و اقداماتی که باید رشد تولید، کاهش تورم و ایجاد زندگی آبرومند برای مردم داشته باشد،رقم نخورده که علت آن تفکر بعضی دولت‌ها و دولتمردان بوده است.

وی ادامه داد: این شعارها مانند یک جورچین به یکدیگر مرتبط هستند یعنی باید در کنار هم قرار بگیرند تا اتفاق خوب در اقتصاد رخ دهد و در این مسیر مهار تورم با اقتصاد مقاومتی و جهش تولید گره خورده است.

مطهرخو تصریح کرد: مسؤولان باید با جدیت و تکیه بر سیاست‌های درون زا و برونگرای اقتصاد مقاومتی وضعیت اقتصادی کشور را سر و سامان دهند، مقابله با فساد و مفسدین اقتصادی جدی‌تر از قبل صورت بگیرد و صنعت‌گران و کارآفرینان برای افزایش نرخ تولید در کشور و کاهش تورم کمک کنند.

امام جمعه نایین افزود: تحقق شعار سال مدیریت جهادی و بسیجی و کار مخلصانه و شبانه‌روزی می‌طلبد و همان‌طور که با این روحیه دوران سخت دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم این دوران را هم با همراهی مسؤولان و مردم پشت سر خواهیم گذاشت.

وی با اشاره به اینکه در قضیه حجاب مردم، مسؤولان و علما مسؤولیت دارند، خاطرنشان کرد: مردم نباید نسبت به این موضوع بی‌خیال و بی‌تفاوت باشند زیرا تا زمانی که نهی از منکر فراگیر نشود این فساد بدتر خواهد شد، مومن کسی است که ایمانش تعهدآور باشد نمی‌شود بگوییم مومن هستیم و نهی از منکر را انجام ندهیم.

پایان پیام/۶۳۱۳۰/ی

منبع: فارس
شناسه خبر: 1119705

مهمترین اخبار ایران و جهان: