نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 13:23

به‌کارگیری امکانات رفاهی دولتی برای ازدواج جوانان در استان سمنان

سمنان- استاندار سمنان گفت: در راستای ترغیب جوانان و همچنین کاهش هزینه‌های ازدواج، امکانات رفاهی دولتی مانند سالن‌های پذیرایی برای برگزاری مراسم عروسی به خانواده‌های استان داده می‌شود.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه امکانات رفاهی و دولتی استان سمنان شامل سالن‌های پذیرایی باید برای کمک به ازدواج جوانان در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد، ابراز کرد: این اقدام در راستای کاهش هزینه‌های عروسی، کمک به خانواده‌ها و تسهیل در امر ازدواج مؤثر خواهد بود.

وی افزود: فرمانداران هشت‌گانه استان سمنان و همچنین کارشناسان امور بانوان فرمانداری‌ها یا حتی معاونان فرمانداران باید مأمور رسیدگی به این موضوع شوند چرا که این امر در زمره مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان استان محسوب می‌شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه در حوزه روستاها نیز باید دهیاران را تشویق کنیم که برای برگزاری برنامه‌های جشن‌های عروسی روستایی، اقداماتی را صورت دهند، افزود: این اقدامات باید در راستای تشویق جوانان روستاهای سراسر استان به ازدواج صورت گیرد.

هاشمی با بیان اینکه در زمینه نهضت ملی مسکن هم اقدامات خوبی برای جوانان صورت گرفته است، ابراز کرد: یکی از اقداماتی که برای تشویق جوانان به ازدواج آسان باید در دستور کار قرار گیرد، استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه‌های فرهنگی، مشاوره‌ای، اجتماعی و … است.

وی با بیان اینکه دیگر اقدام این است که بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌های استان سمنان برای تسهیل شرایط ازدواج جوانان استان استفاده کنیم، بیان کرد: ایجاد اشتغال که یکی از ارکان ازدواج است نیز به صورت جدی پیگیری می‌شود.

استاندار سمنان گفت: این استان توانست در زمستان ۱۴۰۱ رکورد ۱۸ ساله کاهش شاخص بیکاری را بشکند و بیکاری را به پایین‌ترین میزان خود در ۱۸ سال اخیر برساند که نشان می‌دهد دولت برای اشتغال جوانان برنامه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1171805

مهمترین اخبار ایران و جهان: