نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 11:57

احداث ۶۸ هزار واحد مسکونی در استان/ واحدهای مسکونی در شرق شهر زنجان در مرحله تحویل است

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در برنامه چهار ساله بیش از ۶۸ هزار واحد مسکونی دراین استان ساخته خواهد شد که از این تعداد ۲۰ هزار واحد مسکونی سهم بخش روستایی، ۲۷ هزار واحد مسکونی شهری (حمایتی) و ۲۱ هزار واحد هم به صورت بافت فرسوده و خود مالکی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اصغر اسماعیلی، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در نخستین جلسه شورای مسکن در سال جاری که با حضور موسی زارع پور، مشاور وزیر نیرو در امور مساکن ملی برگزار شد، اظهار داشت: در برنامه چهار ساله بیش از ۶۸ هزار واحد مسکونی در استان ساخته خواهد شد که از این تعداد ۲۰ هزار واحد مسکونی سهم بخش روستایی، ۲۷ هزار واحد مسکونی شهری (حمایتی) و ۲۱ هزار واحد هم به صورت بافت فرسوده و خود مالکی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه ساخت حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان شروع شده است، گفت: از این تعداد بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد در شرق و غرب شهر زنجان در حال احداث است.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن را بیش از ۴۰ تا ۴۳ درصد اعلام کرد و بیان داشت: بخشی از واحدهای مسکونی در شرق شهر زنجان به تعداد ۶۴ واحد در مرحله تحویل به متقاضیان است و براساس فازبندی واحدها در بازه‌های زمانی مشخص شده تحویل داده می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در تحویل واحدهای مسکونی تامین زیر ساخت‌ها بسیار مهم است، افزود: در پروژه‌های نهضت ملی مسکن تامین زیر ساخت‌ها در داخل سایت  توسط اداره کل  راه و شهرسازی استان زنجان انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بر لزوم تداوم و تقویت همکاری شرکت‌های خدمات رسان در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان تاکید کرد و یاد آورشد: تامین به موقع زیر ساخت‌ها باعث تسریع در تحویل واحدهای مسکونی به متقاضیان می‌شود.

پایان پیام/ ۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1171749

مهمترین اخبار ایران و جهان: