نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 09:11

توزیع ۷ هزار واحد خون طی نوروز امسال در مازندران/ ذخایر خونی کمتر از ۶ روز است

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: نوروز امسال ۷هزار و ١٢١ واحد خون و فرآورده‌های خونی بین مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان توزیع شد که در حال حاضر ذخایر خونی استان زیر ۶روز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عبدالله محمدی فیروزجایی مدیرکل انتقال استان مازندران، اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا سیزدهم فروردین ۴هزار و ٣٣٥ مازندرانی به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کردند و از این تعداد مراجعه ٣ هزار و ٥٩٤ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: تعداد ٧ هزار و ١٢١ واحد خون و فرآورده های خونی بین مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان در این ایام توزیع شد.

مدیرکل انتقال خون مازندران بیان کرد: همزمانی تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان تعداد مراجعه مردم را به مراکز اهدای خون کم کرده است  و این امر سبب شد تا ذخایر خون در تمامی گروه‌های خونی با کاهش شدیدی مواجه شود.

 محمدی فیروزجایی با تاکید بر اینکه نیاز به خون همیشگی است، گفت: در حال حاضر ذخایر خون استان  زیر ۶ روز  است و تقاضای ما از مردم مهربان استان این است که با حضور مستمر و پرمهرشان در مراکز اهدای خون به تقویت ذخایر خون استان کمک کنند. 

وی با اشاره به ساعت کاری پایگاه‌های انتقال خون در ایام ماه رمضان، تصریح کرد: ۵ مرکز اهدای خون در ساری، بابل، آمل، تنکابن و بهشهر صبح از ٨ تا ١٣ و شب از ٢٠ تا ٢٤ و مرکز ثابت خونگیری قائم شهر شب از ساعت ٢٠ تا ٢٤ و مرکز اهدای خون چالوس، نور و رامسر شنبه تا پنج‌شنبه صبح ها از ٨ تا ١٣ و گلوگاه نیز روزهای شنبه و چهارشنبه در همین ساعت فعال  و آماده خدمت‌رسانی به اهداکنندگان خون است.

مدیرکل انتقال خون با قدردانی از همراهی و حضور مردم عزیز استان در اهدای خون و تامین خون مورد نیاز بیماران، یادآور شد: روزه‌دارانی که شرایط خون دادن را دارند، می‌توانند با داشتن کارت شناسایی ملی پس از افطار به مراکز انتقال خون مراجعه و اقدام به اهدای خون کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1128593

مهمترین اخبار ایران و جهان: