نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 15:59

ایمانی‌پور: ترویج اسلام‌هراسی توسط دشمن، نشانگر اهمیت اسلام در تحولات جهان است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر جهان در حال تغییر است و اسلام نقش مهمی در این تغییر خواهد داشت، گفت: امروز موضوع اسلام‌‌هراسی رایج شده که نشانگر اهمیت اسلام است.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با محمد حمید، وزیر فرهنگ گردشگری و صنایع دستی نیجر در محل این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور در این دیدار ضمن خیر مقدم به وزیر فرهنگ نیجر بابت حضور در ایران و شرکت در نمایشگاه قرآن، ابراز امیدواری کرد که ایشان به بهانه‌ ارتباطات فرهنگی، سفر‌های بیشتری را به ایران داشته باشند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به معرفی فعالیت‌های این سازمان پرداخت و گفت: این سازمان مجری توافق‌نامه‌‌های فرهنگی میان ایران و دیگر کشورها است. ما دارای ۶۰ نمایندگی فرهنگی در خارج از کشور هستیم و با کشورهای مختلف موافقت‌نامه‌ فرهنگی امضا می‌کنیم که شامل حوزه‌ های گردشگری، سینمایی، هنری و دیگر زمینه‌های فرهنگی می‌‌شود.

وی با تأکید بر اینکه شناخت دو ملت از یکدیگر کافی نیست، گفت: علاقه‌مندیم همکاری‌های خود را در حوزه‌های فرهنگی که منجر به شناخت دو ملت از یکدیگر می‌شود، ادامه دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال جدید شمسی مبنی بر توسعه همکاری با کشورهای اسلامی، اظهار داشت: ما آماده‌ایم زمینه‌های همکاری را با حضور شما فراهم کنیم و در همین خصوص علاقه‌مندیم به مسئله آموزش زبان فارسی در نیجر بپردازیم.

نقش رسانه‌ها در شناخت ملت‌ها از یکدیگر

وی ادامه داد: به صورت طبیعی یکی از بهترین راه‌ها برای شناخت ملت‌ها از یکدیگر از طریق زبان میسر می‌شود، به همین منظور اگر بتوانیم از طریق پذیرش دانشجویان مستعد برای آموزش زبان فارسی اقدام کنیم، در این زمینه قدم مؤثری را برداشته‌ایم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر لزوم گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های علمی و دانشگاهی از جمله فنی و پزشکی، تبادل دانشجو، مرمت نسخه‌های خطی و تهیه میکروفیلم و دیجیتالی کردن کتاب‌های خطی تأکید کرد.

وی تبادل هیأت‌‌های رسانه‌ای و تهیه مستند از جاذبه‌های فرهنگی و آداب و رسوم دو ملت را ضروری دانست و گفت: این مستند‌ها می‌تواند نقش مهمی را در شناخت دو ملت از یکدیگر ایفا کند. براین اساس پیشنهاد می‌شود تفاهم‌‌نامه‌ای در زمینه‌‌های فرهنگی بین دو کشور منعقد شود.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور ادامه داد: نیاز است که کشورهای اسلامی همکاری بیشتری با هم داشته باشد. در حال حاضر جهان در حال تغییر است و اسلام نقش مهمی در این تغییر خواهد داشت و ما معتقدیم شکل گیری تمدن جدید اسلامی خیلی دور نیست.

وی مطرح کرد: امروز موضوع اسلام‌ هراسی رایج شده که نشان دهنده اهمیت اسلام است و این وظیفه کشورهای اسلامی را سنگین‌تر می‌کند. ما باید بتوانیم اسلام را همانطور که واقعیت آن است به جهان معرفی کنیم و در همین راستا ما آماده‌ایم که با تشکیل کنفرانس‌های علمی مشترک به بررسی این موضوع بپردازیم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های فرهنگی دو کشور از طریق انعقاد تفاهم‌نامه ارتقاء یابد.

تعامل و همکاری خانه‌های فرهنگی ایران و نیجر

محمد حمید، وزیر فرهنگ گردشگری و صنایع دستی نیجر در سخنانی، با بیان اینکه با سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور نیجر آشنایی خوبی دارد، گفت: ما می‌‌توانیم در زمینه‌های مختلف سینمایی، موسیقی و فرهنگی با یکدیگر همکاری تنگاتنگی داشته باشیم.

وی افزود: ما ۵۴ خانه فرهنگی در نیجر در اختیار داریم که توسط دولت اداره می‌شود و در کل کشور گسترده شده است که این خانه‌های فرهنگی می‌توانند با نهادهای فرهنگی ایران ارتباط برقرار کنند.

حمید به وجود کتاب‌های خطی و قرآن کریم در نیجر اشاره کرد و در این باره، توضیح داد: ۹۰ درصد جمعیت کشور نیجر را مسلمانان تشکیل می‌دهند و ما کتاب‌های خطی و قرآن خطی در نیجر داریم و اشیا قدیمی بسیاری که مربوط به تاریخ جامعهٔ نیجر است.

وزیر فرهنگ نیجر اظهار داشت: کتاب‌های خطی و دیجیتالی کردن آنها می‌‌تواند زمینه همکاری خوبی بین دو کشور باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1127593

مهمترین اخبار ایران و جهان: