نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 20:41

حضور مستمر مدیران اجرایی در بین مردم به افزایش رضایتمندی عمومی کمک می کند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: حضور میدانی مدیران در جمع مردم علاوه بر اعتماد سازی در جامعه، میزان رضایت مندی عمومی را افزایش می دهد و در این بین بخش عمده ای از مشکلات نیز حل می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، همزمان با هفته قوه قضاییه، احمد جوانمردی بخشدار مرکزی شهرستان قزوین ظهر امروز ضمن حضور در دفتر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین، با علی فولیان دیدار کرد.

فولیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در این دیدار گفت: پیشگیری از وقوع جرم باید در اولویت اقدامات همه مدیران به خصوص مدیران اجرایی باشد. چرا که قانون اساسی پیشگیری اولیه از وقوع جرم را به عهده دستگاه های اجرایی گذاشته است.

فولیان ادامه داد: مدیران در تصمیمات خود و اقداماتی که انجام می دهند موضوعات پیشگیری را لحاظ کنند تا از بروز جرایم و مشکلات و نارضایتی های عمومی کاسته شود.

وی با بیان اینکه حضور در بین مردم امید آفرین است، گفت: هر چقدر تعامل بین دستگاهی و بین بخشی و حضور میدانی مدیران در جمع مردم بیشتر باشد علاوه بر اعتماد سازی در جامعه، میزان رضایت مندی عمومی افزایش می یابد و در این بخش عمده ای از مشکلات نیز حل می شود.

این مقام قضایی دهیاران را حافظان و مدافعان اراضی کشاورزی برشمرد و اذعان کرد: با توجه به فعالیت سودجویان در تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز، دهیاران باید با همکاری دستگاه های متولی در جلوگیری از ساخت و سازی و پیشگیری از تغییر کاربری غیر قانونی اراضی کشاورزی تلاش کنند.

لزوم افزایش تعامل و همکاری دستگاه ها در مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز

در ادامه این جلسه احمد جوانمردی بخشدار مرکزی شهرستان قزوین اظهار کرد: بخش مرکزی بزرگترین و پر جمعیت ترین بخش استان است و با توجه به ظرفیت های بالایی که در حوزه های مختلف دارد می تواند تاثیرات مثبتی در سطح استان قزوین داشته باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به موقعیت تعدادی از روستاهای بخش و افزایش قیمت زمین، حضور سودجویان ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم روستاها افزایش پیدا کرده و باید با تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی و قضایی تدابیری ویژه ای در این زمینه اتخاذ شود.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر صدور مجوز و نظارت بر ساخت و ساز های خارج از بافت بر عهده امور اراضی و سازمان همیاری ها است که لازم است بخشداری به عنوان متولی بخش و دستگاه نظارتی نیز در این پروسه حضور داشته باشد.
جوانمردی همچنین خاطرنشان کرد: بخشداری مرکزی قزوین برای توسعه صنعت گردشگری در روستاهای دارای ظرفیت  رایزنی‌هایی را با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام داده است.

در پایان بخشدار مرکزی شهرستان قزوین آمادگی خود را برای مشارکت در برنامه ها و طرح های پیشگیرانه اعلام کرد و افزود: مجموعه بخشداری، دهیاری و شوراهای اسلامی برای تحقق حقوق عامه و همکاری با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اعلام می دارد. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1313905

مهمترین اخبار ایران و جهان: