نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 19:21

۲۸۱ زوج در کلاس مشاوره ازدواج شبکه بهداشت عسلویه شرکت کردند

بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: در یک سال اخیر ۲۸۱ زوج در کلاس مشاوره ازدواج شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدامین شایسته نیا بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته ازدواج از ۳۰ خرداد لغایت ۴ تیرماه با شعار «ازدواج آسان و آسمانی»، فعالیت‌های شبکه بهداشت و درمان عسلویه برنامه‌ریزی و اجرایی شد.

شایسته نیا تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ بالغ‌بر ۲۸۱ زوج از تمامی نقاط شهرستان عسلویه و استان‌های هم‌جوار در کلاس مشاوره ازدواج شهرستان شرکت کرده و از آموزش‌های آشنایی با مبانی حقوق، باروری، پیشگیری از سقط و … بهره‌مند شده‌اند.

وی توجه به مسائل و مشکلات جوانان در اجرای ازدواج آسان را امری بالقوه دانسته و ادامه داد: بیش از پنج هزار نفر از جمعیت شهرستان عسلویه قشر جوان مجرد هستند که سه هزار و ۸۰۰ نفر از آن‌ها را جمعیت مردان تشکیل می‌دهد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه اجرای فعالیت‌های هفته ازدواج را غنیمتی برای ترویج ازدواج برشمرده و اعلام کرد: برنامه‌های متنوعی در سطح مراکز خدمات جامع سلامت و ستاد شهرستان ازجمله نشست خانواده محور با موضوع ازدواج جوانان، معرفی تصویری آداب، رسوم و سنت‌های محلی ازدواج در شهرستان، برگزاری کارگاه‌های سه‌گانه قبل، حین و بعد از ازدواج در هفته ازدواج، تقدیر از مزدوجین کلاس مشاوره ازدواج و کارکنان ازدواج کرده و … برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا رسیده است.

شایسته نیا اظهار داشت: یکی از سنت‌های خوب شهرستان عسلویه ترویج فرهنگ ازدواج دسته‌جمعی هست که هرساله توسط مسئولان شهرستان در نقاط مختلف این شهرستان برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1306249

مهمترین اخبار ایران و جهان: