نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 23:44

ظرفیت قانونی مولد سازی در آموزش و پرورش استان به کار گرفته شود

سنندج - استاندار کردستان گفت: باید ظرفیت قانونی مولد سازی در آموزش و پرورش استان به کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش کردستان گفت: تردیدی نیست استان کردستان در وجود فضاهای آموزشی به شدت فقیر است.

وی افزود: یکی از ضعف‌های گذشته، عدم برنامه ریزی درست در این حوزه بوده که سبب ایجاد مشکلات فعلی شده است.

زارعی کوشا ادامه داد: انتظار داریم اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با کار کارشناسی و آمایش فضاهای آموزشی، مصوبات کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها را در زمینه فضاهای آموزشی به مسیر درستی هدایت کند.

وی تصمیم گیری بر اساس عدم شناخت را باعث انباشت فضاهای آموزشی در یک مکان و در عین حال کمبود در جای دیگر دانست و بر استمرار آمارمحوری و نگاه تحلیلی در این زمینه تأکید کرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش کردستان در ادامه سخنان خود با اشاره به کمبود منابع مالی در مدرسه سازی، مصوبات سفر ریاست جمهوری و پیگیری میزان تخصیص آن را از جمله راه‌های مدیریت آن عنوان کرد و افزود: استفاده از اعتبارات متمرکز در سازمان نوسازی کشور راه دیگری است که می‌طلبد با پیگیری‌های مجدانه، سهم استان از آن به طور کامل محقق شده و اعتبارات جهشی نیز درخواست شود.

زارعی کوشا اعتبارات استانی را مقطوع و محدود عنوان کرد و با بیان اینکه نمی‌توانیم صرفاً به آن تکیه کنیم، گفت: ظرفیت قانونی مولد سازی در آموزش و پرورش استان را به کار بگیرید.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مدارس شهرستان‌ها و مرکز استان در بهترین نقاط قرار دارند، مولدسازی آنها در جهت استفاده بهینه، ارزش آفرین و نیز ارزش افزایی از فضاهای بلااستفاده را حائز اهمیت بالایی دانست.

وی تصریح کرد: خیلی از املاک وجود دارد که می‌شود آنها را جابه‌جا کرد و حتی استفاده از آن املاک و ساختمان مدارسی در یک مسیر پرتردد است، شاید برای دانش آموزان خطرآفرین باشد.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود، برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز را اقدام مثبتی در جهت جذب هرچه بیشتر خیرین به سمت آموزش و پرورش مطرح کرد.

وی ضمن قدردانی از اقدامات رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان به جهت ارتباط مثبت با خیرین، بر برگزاری هدفمند و برنامه ریزی شده این جشنواره و استفاده از خیرین متعهد تأکید کرد.

زارعی کوشا همچنین به برنامه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان نیز پرداخت و با اشاره به اهمیت بالای این موضوع، معاون سیاسی امنیتی خود را مأمور ایجاد جلسات منظم در این حوزه با حضور دستگاه‌های مرتبط کرد.

وی هم افزایی در این راستا را مهم دانست و با انتقاد از موازی کاری برخی دستگاه‌ها در پرداختن به اوقات فراغت دانش آموزان گفت: از معاون سیاسی امنیتی خود می‌خواهم برنامه ریزی مؤثر و تجمیع و هم افزایی بین نهادها و دستگاه‌های درگیر را در اولویت و دستورکار خود قرار دهد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان همچنین افزایش ۳۰ درصدی شهریه کلاس‌های جبرانی دوره‌های اول و دوم متوسطه را مشروط به رعایت حال دانش آموزان نیازمند کرد و گفت: نباید هیچ دانش آموز نیازمندی به سبب فقر از شرکت در این کلاس‌ها منع شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1278805

مهمترین اخبار ایران و جهان: