نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 18:55

ضرورت توسعه حکمرانی مردمی در حوزه صنایع‌دستی

نشست تشکل‌های غیردولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد صنایع دستی برگزار شد.

به گزارش گروه گردشگری خبرگزاری فارس، عبدالحسین خسرو‌پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست تشکل‌های غیردولتی و سازمان‌های مردم‌نهادِ صنایع دستی که امروز ـ یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ـ در سالن همایش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، درباره وجوه معنایی و کارکردی صنایع دستی گفت: توجه به صنایع‌دستی می‌تواند در معیشت و اقتصاد موثر باشد، این حوزه پیوندی بین اشتغال و خانواده ایجاد می‌کند.

او با اشاره به کثرت و تنوع رشته‌های صنایع‌دستی ادامه داد: برخی رشته‌های صنایع‌دستی به فراموشی سپرده شده‌اند که باید احیا شوند. بهترین راه احیا نیز روش استاد و شاگردی است که در شورای انقلاب فرهنگی اجرایی شدن این روش را با کمک‌ دانشگاه فرشچیان مصوب و ابلاغ کردیم.

محمود لیائی مدیرعامل شرکت ملی پست که در این مراسم‌ مورد تقدیر قرار گرفت، بیان کرد: افزایش معافیت صادرات صنایع‌دستی از ۸۰ به ۲۰۰ دلار را به دولت پیشنهاد داده ایم که امیدوار هستیم در هیات دولت تصویب شود.
او‌ همچنین از مذاکره و توافق با یکی از کشورها برای عرضه محصولات صنایع‌دستی ایران توسط این کشور در آمازون و ایبی خبر داد و افزود: همچنین جلسه‌ای با ایرلاین این کشور داشتیم و قول مساعد برای ارسال محصولات به این‌ کشور صورت گرفت.
توافق با روسیه برای عرضه محصولات صنایع‌دستی در این کشور همچنین توجه هنرمندان به کیفیت بسته بندی محصولات از دیگر نکات مورد اشاره لیالی بود.

در پایان از محمود لیائی مدیرعامل شرکت ملی پست، بهزاد احمدی فارسانی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان فارس، مریم حاج ابراهیمی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان،فریده ناروئی کارآفرین برتر و رئیس مجمع هنرمندان صنایع‌دستی استان سیستان و بلوجستان و فیروز ناصری کارآفرین برتر و رئیس مجمع هنرمندان صنایع‌دستی در استان کرمانشاه تجلیل شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1278193

مهمترین اخبار ایران و جهان: