نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 11:56

ناگفته‌های یک خبرنگار از دوران دفاع مقدس در «همه چیز از تیرماه شروع شد»

کتاب «همه چیز از تیرماه شروع شد» نوشته علی حاجی‌پروانه توسط نشر سرو منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کتاب «همه چیز از تیرماه شروع شد» نوشته علی حاجی‌پروانه است این کتاب ناگفته‌های یک خبرنگار از حدود چهار دهه کار رسانه‌ای است که با عنوان «همه چیز از تیر ماه شروع شد» توسط انتشارات سرو به زیور طبع آراسته شده است.

این کتاب روایتی از تلخ و شیرینی‌های کار خبرنگاری در پهنه وسیعی از حوادث از جنگ کردستان، آزادی خرمشهر، ماموریتی پر حادثه در پاریس تا گشت و گذاری در آمریکای لاتین را در بر می‌گیرد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«خدمت سربازی در دفترچه خاطرات نوشته و نانوشته کسانی که این دوره را سپری کرده‌اند مملو از تلخ و شیرین‌های فراموش‌ ناشدنی است که آن را در داستان زندگی متمایز و برجسته می‌کند. اما وقتی حوادث این ایام به کانون و محور رخدادهای بعدی زندگی تبدیل‌ شود و آدمی را به درون گردابی از اتفاقات عجیب وغریب و سرنوشت‌ساز پرتاب‌کند آن وقت دیگر ماجرا متفاوت می‌شود واین دقیقاً همان چیزی است که برای من اتفاق افتاد. تجربه تلخ جنگ‌ داخلی در کوچه پس‌کوچه‌های سنندج تا ورود به دنیای خبرنگاری، و از لمس غربتِ یک ملت درجنگی نا برابر تا مشاهده از نزدیک ساز و کارهای نامردی در پاریس‌ و لندن.

همه و همه از سربازی و از تیر ماهی داغ در کردستان کلید خورد...»

این کتاب با شمارگان 300 نسخه و بهای 100 هزارتومان منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت سفارش و خرید کتاب با انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به شماره 88657026 داخلی (656 و 657) تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1292493

مهمترین اخبار ایران و جهان: