نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 15:54

جدیدترین آمار قربانیان درگیری در سودان

وزیر بهداشت سودان به جدیدترین آمار قربانیان درگیری میان نیروهای ارتش و پشتیبانی سریع از ۱۵ آوریل گذشته تاکنون اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان عربی، وزارت بهداشت سودان جدیدترین آمار از کشته و زخمی شدگان درگیری میان نیروهای ژنرال عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش و نیروهای ژنرال محمد حمدان دقلو فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، هیثم ابراهیم وزیر بهداشت سودان گفت: از ابتدای آغاز درگیری ها در سودان بیش از ۳ هزار نفر کشته و شش هزار تن دیگر زخمی شده اند.

هیثم ابراهیم وزیر بهداشت سودان در ادامه افزود: همه بیمارستانها در دارفور در غرب سودان، فعالیتشان متوقف شده است و فقط کلینیک های سیار اندکی فعال هستند.

وی افزود: از ۱۳۰ بیمارستان در خارطوم پایتخت سودان فقط ۴۰ بیمارستان فعال هستند و بقیه به دلیل درگیری فعالیتی ندارند.

سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) شاهد درگیری بین ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان با نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) از جمله در پایتخت خارطوم و سایر شهرهای شمال و غرب کشور بوده است.

تاکنون چندین بار آتش‌بس در سودان اعلام شده، اما طرف‌های درگیر بطور مداوم آن را نقض می‌کنند. بر اثر این درگیری‌ها، بیش از یک میلیون نفر در داخل این کشور آواره شده‌اند، علاوه بر آن ۳۰۰ هزار سودانی به کشورهای همسایه پناه برده‌اند. نمایندگان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان از ۱۶ اردیبهشت در شهر جده عربستان حضور دارند و برای دستیابی به توافق مذاکره می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1293005

مهمترین اخبار ایران و جهان: