نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 14:16

هدایت تحصیلی ۷۳ هزار و ۲۵۹ دانش‌آموز خوزستانی به پایه دهم

اهواز- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۷۳ هزار و ۲۵۹ دانش‌آموز پایه نهم در استان خوزستان در یک فرآیند منسجم و مدون و ساختارمند به پایه دهم هدایت تحصیلی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود حمیدی نژاد ظهر امروز یکشنبه در کارگروه استانی هدایت تحصیلی اظهار کرد: ۷۳ هزار و ۲۵۹ دانش‌آموز پایه نهم در استان خوزستان در یک فرآیند منسجم و مدون و ساختارمند به پایه دهم هدایت تحصیلی شدند و بر این اساس ۶۵ هزار و ۲۰۳ دانش‌آموز در آزمون رغبت سنجی و ۶۴ هزار و ۲۰۳ دانش‌آموز در آزمون توانایی شرکت کردند.

وی با اشاره به نتایج آزمون‌های هدایت تحصیلی در خوزستان اضافه کرد: بر اساس نتایج دو آزمون رغبت سنجی و توانایی بالغ بر ۱۵ هزار و ۶۲۸ دانش‌آموز رشته علوم تجربی را به عنوان اولویت اول و ۱۴ هزار و ۱۳۹ دانش‌آموز رشته علوم انسانی را به عنوان اولویت اول انتخاب کرده‌اند. همچنین سه هزار و ۳۲۸ دانش‌آموز در حوزه فنی حرفه‌ای رشته هنر را به عنوان اولویت اول و ۲ هزار و ۸۳۳ دانش‌آموز بخش صنعت را به عنوان اولویت اول انتخاب کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: در شاخه کاردانش نیز بالغ بر یک هزار و ۳۴۲ دانش‌آموز بخش صنعت را به عنوان اولویت اول خود انتخاب کرده‌اند و این امر باید تا تاکید بر اهمیت مهارت آموزی به صورت ویژه دنبال شود.

حمیدی نژاد گفت: هدایت تحصیلی یکی از مهمترین فرآیندهای عملکردی در مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان است و این امر با تاکید بر ضرورت تحقق توسعه متوازن بین رشته‌ای و هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش صورت گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1292705

مهمترین اخبار ایران و جهان: