نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 14:34

رایزنی وزارت ورزش برای دیدار تیم ملی فوتبال ایران و ترکیه

به گفته مشاور وزیر ورزش، در جریان اجلاس وزرا و مقامات ارشد ورزش اعضای یونسکو مذاکراتی با مقامات ترکیه به منظور دیدار تدارکاتی تیم های ملی فوتبال دو کشور طی سال آینده میلادی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، علی رغبتی با اشاره به حضور وزیر ورزش و جوانان در هفتمین اجلاس وزرا و مقامات ارشد ورزش اعضای یونسکو اظهار داشت: اجلاس سران ورزشی عضو یونسکو با حضور بالاترین مقامات ورزشی کشورها به منظور تبیین برنامه‌ها و اهداف واحد، برای کشورهای مختلف مطابق با قوانین و مقررات هر کشور برگزار شد.

مشاور وزیر ورزش و جوانان در ادامه بیان کرد: شعار این دوره از اجلاس تحت عنوان «ورزش برای زندگی» با هدف تلاش برای ارتقاء سطح سلامتی و افزایش طول عمر با بهره‌گیری از ورزش بود.

وی همچنین در خصوص سفر وزیر ورزش و جوانان به اجلاس باکو توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: سجادی در سفری دو روزه برای حضور در این اجلاس، به باکو سفر کرده و در حاشیه آن با مقامات ورزشی کشورهای ترکیه، آذربایجان، بلاروس، روسیه و ونزوئلا دیدار و گفت وگو کردند.

مشاور وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش به دیدار سجادی با وزیر ورزش و جوانان ازبکستان اشاره و بیان کرد: در این دیدار در خصوص برنامه‌های مشترک و رشته‌های ورزشی دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

وی تدوین برنامه‌های مشترک اجرایی و تفاهم‌نامه با دیگر کشورها را از دیگر اقدامات صورت گرفته اعلام کرد و افزود: برنامه‌های اجرایی که با برخی کشورها همچون روسیه داشتیم مرور شد.

وی در خصوص برگزاری دیدار دوستانه با تیم‌های فوتبال جمهوری آذربایجان و ونزوئلا در فیفا دی گفت: به درخواست فدراسیون فوتبال با برخی از کشورها مذاکراتی انجام شد. بر اساس مذاکرات انجام شده بنا شد با این دو کشور در اولین فیفادی که شهریورماه است دو بازی داشته باشیم و به کشور ترکیه هم پیشنهاد دیدار دوستانه دادیم. با توجه به اینکه در آن زمان درگیر لیگ اروپا هستند، قرار شد برای سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی کنند.

رغبتی در ادامه خاطرنشان ساخت: وزیر ورزش و جوانان اولین سخنران اجلاس سران ورزشی عضو یونسکو که روز گذشته برگزار شد، بود و مواضع جمهوری اسلامی را در خصوص برنامه‌هایی که این اجلاس برای کشورهای مختلف در نظر گرفته بود را تشریح کرد که مورد توجه قرار گرفت و همچنین شب گذشته به دلیل حضور در جلسه هیات دولت به ایران بازگشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1315205

مهمترین اخبار ایران و جهان: