نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 22:06

رنگ تخریب همچنان بر چهره شاهوار شاهرود

شاهرود- علیرغم ادعاهای بی اساس درباره احیای پوشش گیاهی در شاهوار شاهرود، تصاویر نشان می دهد که تخریب ها همچنان بر چهره این کانون آبساز و حیات بخش رخ می نماید.

به گزارش خبرنگار مهر، سکوت مسئولان در مقابل تخریب حوضه آبخیز و عدم توجه ضروری مدیران به شرایط خشکسالی و پدیده تغییر اقلیم انتقاد مردم و دوست داران محیط زیست را در خصوص شاهوار به دنبال داشته است.

طبق گزارش‌های واصله بر خلاف ادعای شرکتی دولتی و ادعاهای اخیر یک رسانه احیا و بازسازی منطقه محدوده معدن بوکسیت تاش کوهستان شاهوار در شهرستان شاهرود استان سمنان (معدن تعطیل شده توسط توسط شورای تأمین استان) علی رغم هزینه‌های تحمیل شده در تمام طول سال‌های گذشته هرگز موفق نبوده است.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در صفحه ۱۸ گزارش معاونت پژوهش‌های زیربنایی و امور تولیدی مجلس با کد موضوعی ۳۱۰ و شماره مسلسل ۱۶۰۶۴، رسماً اعلام نموده است: «درختکاری در منطقه بر اساس گزارش‌های اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست موفق نبوده است».

در خرداد ماه ۱۴۰۲ نیز مشاهدات عینی موید این مطلب است.

در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ اداره منابع طبیعی شهرستان شاهرود در نامه‌هایی (۲۶۷۷/۷/۹۹ و ۱۴۰۰/۷/۳۸۱) به شرکت آلومینای ایران خواستار اصلاح و مرمت تشتک‌های نهال کاری شده است. اکنون خرداد ماه ۱۴۰۲ فرا رسیده و مشاهدات عینی موید عدم توفیق احیا و بازسازی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1316049

مهمترین اخبار ایران و جهان: