نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 00:06

تجلی کارکردهای ولایت دربعد حکمرانی از منویات پیامبر (ص) درغدیربود

بوشهر- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: اتصال مردم به ولایت و تجلی کارکردهای آن در بعد حکمرانی از منویات حضرت رسول (ص) در واقعه‌ غدیر است.

حجت‌الاسلام محمد قادری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تبریک فرا رسیدن غدیر خم اظهار داشت: تمام ظواهری که در عیدالله الاکبر وجود دارد از جمله، اطعام، عیدی دادن، لباس نو پوشیدن و زیبا شدن و با نشاط شدن از این جهت است که به محتوای اصیل و فاخر غدیر برسیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه محتوای غدیر در حوزه‌های مختلف مهدویت، ولایت، خانواده و سایر مقوله‌ها حرف برای گفتن دارد، ادامه داد: غدیر برای تمام معضلات جامعه حرف دارد.

وی افزود: مسئله مهدویت و موعود و همچنین عرصه‌های اجتماعی از قبیل نقش‌آفرینی بانوان و جوانان در خطبه غدیر صراحتاً اعلام شده است که کمتر به آنها پرداخته شده است.

حجت‌الاسلام قادری گفت: کسب کردن معارف ولایت، خوب فهم کردن ولایت طولی و تحقق ولایت عرضی و همچنین مسئله مهم ولایت، مسئله مهمی است که انتقال این معارف به نسل‌های آتی را امکان پذیر می‌سازد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر انتقال معارف غدیر را از ابعاد مهم ولایت‌پذیری عنوان کرد و افزود: در زمینه جهاد تبیین وظیفه پرداختن به مواد محتوایی غدیر بیش از پیش حس می‌شود انتظار می‌رود که اندیشه‌ورزان و نخبگان فضای فرهنگی و تبلیغی و فعالین فرهنگی در تحقق آن اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد غدیر تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خویش ۲۲ بهمن ۵۷ را عید غدیر این کشور، یعنی تحقق اتصال مردم به ولایت و کارکردهایی که ولایت می‌تواند در عرصه حکمرانی داشته باشد و مردم را به سمت تعالی به پیش ببرد، می‌دانند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1339505

مهمترین اخبار ایران و جهان: