نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 11:33

رئیس جمهور دستورات بسیار خوبی برای رفع مشکلات کم آبی استان کرمان داده‌اند

استاندار کرمان گفت: رئیس جمهور در اوج گرما به استان سفر کرده و دستورات بسیار خوبی برای برطرف شدن مشکلات کم آبی استان کرمان دادند که در روند آن تسریع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان صبح امروز در شورای اداری استان کرمان که با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور در سالن همایش‌های ساختمان جدید استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با افتتاح ساختمان جدید استانداری کرمان تمام ساختمان‌های بیرون استانداری تجمیع شده و همه معاونت‌ها در این ساختمان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه این ساختمان سال 88 کلنگ‌زنی و  حدود 60 میلیارد تومان از محل منابع دولتی برای این ساختمان هزینه شده است، گفت: ساختمان جدید استانداری کرمان بیش از 150 اتاق کار دارد و بخش زیادی از هزینه مالی آن توسط بخش خصوصی و شرکت‌های استان تامین شده است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان ظرفیت‌های متعدد و بزرگی دارد که با بهره‌گیری کامل از آن بسیاری از مشکلات حل می‌شود، ادامه داد: رئیس جمهور در اوج گرما به استان سفر کردند و دستورات بسیار خوبی برای رفع مشکلات کم آبی استان دادند.

وی با بیان اینکه انتقال آب از خلیج فارس به شهرهای شمالی استان در حال اجرا است و دستورات رئیس جمهور در روند آن تسریع خواهد کرد، گفت: آبرسانی به شهرستان‌های جنوبی جیرفت و عنبرآباد نیز سد جیرفت انجام می‌شود.

علیرضا عبدیان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه هزار و 750 لیتر بر ثانیه کسری آب در شهرهای استان کرمان داریم، اظهار داشت: 19 شهر استان دارای تنش آبی است.

وی با اشاره به اینکه هزار و 500 میلیارد تومان برای توزیع عادلانه آب در کرمان نیاز داریم، بیان کرد: 12 هزار اشتراک غیرمجاز در اطراف شهر کرمان داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان  با بیان اینکه 700 روستای بالای 20 خانوار فاقد آب آشامیدنی داریم، گفت: در قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه پیگیر آبرسانی به این روستاها هستیم.

انتهای پیام/511/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1356405

مهمترین اخبار ایران و جهان: