نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 20:22

شویگو:۲۱ هواپیما، ۵ بالگرد و ۳۶ هزار نظامی اوکراین ازبین رفته‌اند

وزیر دفاع روسیه امروز با هشدار درباره «مقابله مسکو با مهمات خوشه‌ای آمریکایی» درباره ضدحمله کی‌یف تأکید کرد: ۲۱ هواپیما، ۵ بالگرد و ۳۶ هزار نظامی اوکراین تا کنون ازبین رفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد: ارسال مهمات خوشه ای آمریکا به کی یف طبیعتا بر طولانی شدن درگیری ها تاثیر می گذارد. روسیه با درک خطری که مهمات خوشه ای برای غیرنظامیان ایجاد می کند، از استفاده از آنها در منطقه عملیات ویژه خودداری کرده و می کند.

وزیر دفاع روسیه در این ارتباط ادامه داد: مهمات خوشه‌ ای روسی بسیار مؤثرتر از انواع آمریکایی آن و برد آنها گسترده‌ تر و متنوع‌ تر نیز است. اگر آمریکا مهمات خوشه‌ای به اوکراین بدهد، نیروهای مسلح روسیه مجبور خواهند شد از ابزارهای مشابهی علیه نیروهای مسلح اوکراین استفاده کنند.

«سرگئی شویگو» در ادامه درباره ضدحمله اوکراین نیز گفت: به طور کلی دشمن در هیچ یک از جبهه‌ ها به اهداف خود نرسید. تلفات نیروهای مسلح اوکراین از ابتدای ضدحمله تاکنون بیش از ۲۶ هزار نظامی و ۳ هزار واحد انواع سلاح بوده است.

وی در این باره خاطر نشان کرد: ۲۱ هواپیمای اوکراینی، ۵ بالگرد، ۱۲۴۴ تانک و سایر خودروهای زرهی از جمله ۱۷ تانک لئوپارد و ۱۲ خودرو جنگی برادلی کی یف نیز تا کنون منهدم شده اند.

ادامه دار د....

منبع: مهر
شناسه خبر: 1349993

مهمترین اخبار ایران و جهان: