نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 12:38

دفاتر رایزنی فرهنگی ایران در برزیل و ونزوئلا راه اندازی می شود

سنندج - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دفاتر رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برزیل و ونزوئلا به زودی راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: استان کردستان استان فرهنگ و هنر و ادب است و پیشتاز در کشور است.

وی افزود: میراث فرهنگی کردستان از افتخارات کشور است و به این استان می‌یابیم و از هرگونه برنامه توسعه‌ای برای کردستان استقبال می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما برنامه‌های جدیدی را برای توسعه فرهنگ و هنر و رسانه کردستان داریم و در این سفر نیز آنها را پیگیری می‌کنیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: مسیر رشد در استان در حال پیمودن است و سال گذشته پایتخت کتاب کشور بود.

وی افزود: مصوبات سفر رئیس جمهوری را داریم و امروز جمع بندی از میزان پیشرفت و تحقق آن را خواهیم داشت.

اسماعیلی تصریح کرد: کردستان یکی از اولویت‌های ما در وزارت ارشاد برای فعالیت‌های فرهنگی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما با آمریکای لاتین قرابت‌های راهبردی داریم و به واسطه دولت‌های ضد امپریالیستی که سرکار هستند سعی بر گسترش روابط فرهنگی است.

وی افزود: در سه ماه اخیر سه گفت و گو و ملاقات با شخصیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای ونزوئلا داشتیم و گام‌های بلندی را برای توسعه روابط فرهنگی با این کشورها بر خواهیم داشت.

اسماعیلی اعلام کرد: به زودی دفاتر رایزنی‌های فرهنگی ایران در ونزوئلا و برزیل راه اندازی می‌شود و روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی در ونزوئلا و دیگر کشورهای منطقه آمریکای لاتین را برگزار می‌کنیم.

وی همچنین از انجام مقدمات برای ایجاد کارخانه تولید مشترک کاغذ در ونزوئلا خبر داد و گفت: در کنار خودکفایی کاغذ ملی با استاندارد بالا نیم نگاهی هم برای صادرات کاغذ به کشورهای آمریکای لاتین و مرکزی داریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1286749

مهمترین اخبار ایران و جهان: