نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 21:40

گفتگویی درباره آتش‌بس درازمدت با رژیم صهیونیستی انجام نشده است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس و جنبش جهاد اسلامی، اعلام کردند که گفتگوهای قاهره شامل آتش‌بس درازمدت با رژیم صهیونیستی نبوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، به دنبال اعزام هیئت‌هایی از سوی جنبش حماس و جنبش جهاد اسلامی در اول ژوئن و به فاصله ۳ روز از دیدار نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان از مصر، ادعاهایی مبنی بر گفتگو در خصوص آتش‌بس درازمدت میان غزه و رژیم صهیونیستی مطرح شده بود؛ اما جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و جنبش جهاد اسلامی، امروز دوشنبه با تکذیب این ادعاها اعلام کردند که گفتگوهای صورت‌گرفته در قاهره شامل آتش‌بس درازمدت با رژیم صهیونیستی نبوده است.

در این راستا، حازم قاسم سخنگوی حماس گفت: ادعای گفتگو درخصوص آتش‌بس درازمدت در قاهره، بی‌اساس است. طی گفتگوهای قاهره، هیئت حماس مسئولان مصری را در جریان تعرض‌های مداوم دشمن اسرائیلی نسبت به ساکنان قدس، کرانه باختری و مقدسات قرار دادند.

وی افزود: در این گفتگوها راه‌های رویارویی با سیاست‌های اشغالگران بررسی شد و نقش مصر در پشتیبانی ملت و مسأله فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قاسم ادامه داد: اشغالگران با تدوام تعرض‌های خود نسبت به مقدسات، مسجدالاقصی و فلسطینیان کرانه باختری، در حال تشدید پیاپی اوضاع هستند.

از سوی دیگر، داود شهاب، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد: گفتگوهای زیاد نخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی با برادران ما در مصر، در خصوص آتش‌بس درازمدت یا کوتاه‌مدت نبوده است.

وی ادامه داد: موضوع آتش‌بس مدت‌دار، مطرح نیست؛ زیرا ما ملتی تحت اشغال هستیم و طبیعتا حق داریم مقاومت کنیم و به دفاع از خود بپردازیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1281249

مهمترین اخبار ایران و جهان: