نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 11:07

روند اجرایی شدن منطقه آزاد بوشهر تسریع می‌شود

بوشهر- وزیر اقتصاد و دارایی از اعطای مشوق‌های گمرکی به بوشهر خبر داد و گفت: روند اجرایی شدن منطقه آزاد تجاری بوشهر تسریع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه بوشهر، سید احسان خاندوزی در دیدار با امام جمعه بوشهر از تسریع در روند اجرایی شدن منطقه آزاد تجاری بوشهر اظهار داشت: اعطای مشوق‌های گمرکی به بوشهر و ارتقای سطح آن به ۲۵ درصد دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر بخشش ۶ درصد جرایم دیر کرد بانکی و اجرایی شدن آن برای سرمایه گذاران افزود: قانون ارزش افزوده که سابقاً ۹ درصد آن به استان‌های میزبان تعلق داشته است و هم اکنون با تصویب مراکز قانونی ملی تقسیم آن بر اساس جمعیت و بین تمامی استان‌های کشور صورت می‌گیرد که در نتیجه استان‌های بوشهر و خوزستان که میزبان صنایع بزرگ و اثر گذار هستند متضرر شده اند.

وزیر اقتصاد و دارایی بر انتقال منابع مالی صنایع بزرگ مانند نفت و گاز و پتروشیمی مستقر در استان بوشهر به بانک‌های این استان و تشکیل پرونده‌های مالیاتی این صنایع عظیم در استان بوشهر و توسعه جریان نقدینگی در استان خبر داد.

وی با اشاره به تسریع در تعیین حق آلایندگی و میزان آن توسط سازمان محیط زیست و اجرای این قانون در استان بوشهر و پرداخت هر چه سریع‌تر آن از توسعه محدوده تعلق معافیت‌های تعاونی مرزنشینان و اضافه کردن مرکز استان و مراکز شهرستان‌ها کنار دریا به این محدوده خبر داد.

تسریع در اختصاص منابع ارزی به پتروشیمی‌های مصوب شده جدید در شمال و جنوب استان بوشهر جهت ساخت و راه اندازی هر چه سریع‌تر آن‌ها و توجه ویژه به اقتصاد کرانه و دریا پایه در استان بوشهر و مشخص نمودن چشم انداز آن و پیگیری و مطالبه طبق آن چشم انداز از دیگر تأکیدات وزیر اقتصاد و دارایی بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1279705

مهمترین اخبار ایران و جهان: