نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 23:15

جشن «قصه‌گویی» در مراکز کانون پرورش فکری لرستان برگزار شد

خرم آباد- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان از برگزاری جشن «قصه‌گویی» در مراکز مختلف این کانون در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد محمدی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: همزمان با آئین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی، جشن نکوداشت این رویداد در ۲۰ مرکز فرهنگی هنری ثابت کانون لرستان با حضور اعضا و خانواده‌ها برگزار شد.

وی افزود: زنگ قصه گویی هم زمان با سراسر کشور امروز نواخته شد و این فعالیت فرهنگی ثبت شد.

جشن «قصه‌گویی» در مراکز کانون پرورش فکری لرستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان، بیان داشت: مربیان، اعضا، پیشکسوتان و پدر بزرگ و مادر بزرگ‌ها در این روز برای شرکت کنندگان در برنامه‌ها قصه‌گویی کردند.

محمدی، اضافه کرد: در این آئین شش مرکز خرم آباد، سه مرکز بروجرد، دو مرکز الشتر، دو مرکز الیگودرز و مراکز شهرستانهای پلدختر، کوهدشت، نورآباد، اشترینان، دورود، ازنا و چگنی و مرکز فراگیر خرم آباد میزبان علاقمندان به هنر قصه گویی بودند.

وی به اجرای این جشن در مرکز فراگیر خرم آباد اشاره کرد و گفت: چند قصه گوی روشن دل و کودکان خاص در حضور اعضا و سایر کودکان ونوجوانان دارای نیازهای خاص قصه گویی کردند.

جشن «قصه‌گویی» در مراکز کانون پرورش فکری لرستان برگزار شد

‌مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان، گفت: قصه‌گویی بخش مهمی از فرهنگ ما است و ترویج و توسعه آن و معرفی و آشنا کردن کودکان ونوجوانان با این هنر ضروری است و با قصه گویی به عنوان یک واسطه فرهنگی؛ گذشت، فداکاری، مهربانی و خوب زندگی کردن را به کودکان ونوجوانان انتقال می‌دهیم.

محمدی، گفت: ۳۰ مرکز کانون پرورش فکری شامل ۲۰ مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی و هشت کتابخانه سیار شهری و روستایی فعالیت‌های های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را برای کودکان و نوجوانان شهرها و روستاهای سراسر استان ارائه می‌دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1283705

مهمترین اخبار ایران و جهان: