نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 10:53

انتخاب مجدد المشاط برای ریاست شورای عالی سیاسی یمن

«مهدی المشاط» برای ۳سال دیگر به عنوان رئیس شورای عالی سیاسی یمن انتخاب شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شورای عالی سیاسی در صنعاء تصمیم گرفت تا بر اساس آیین‌نامه داخلی این شورا، «مهدی المشاط»، رئیس و «صادق امین ابورأس»، معاونش را برای ۳سال دیگر در سِمَت ریاست این شورا ابقا کند.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، شورای عالی سیاسی صنعاء با توجه به تلاش‌های صورت گرفته قبلی برای تکمیل پرونده زندانیان و تبادل اسرا، ابراز امیدواری کرده تا به مناسبت عید سعید قربان روند تبادل کامل شده و به اتمام برسد.

المشاط که به عنوان رئیس شورای سیاسی همواره از «وحدت یمن» صحبت کرده و آن را «بالاتر از همه مردم، احزاب و اختلافات» می‌داند، ۱۶می ۲۰۱۷ به عضویت شورای عالی سیاسی صنعاء درآمد و پس از ورود، مدیریت پرونده اقتصادی آن را بر عهده گرفت.

پس از درگذشت «صالح الصماد»، رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن، در ۱۹ آوریل ۲۰۱۸، وی به عنوان رئیس جدید این شورا انتخاب شد که تا به الان این مسئولیت را برعهده دارد.

شورای عالی سیاسی صنعاء در جلسه خود اعلام کرد: یمن با گذشت سه هزار روز، آمادگی بیشتری برای صلح عادلانه و شرافتمندانه دارد؛ همچنان که توان بیشتری برای دفاع از خود، حاکمیت، استقلال و توانمندی‌های خود دارد.

دولتمردان صنعاء همچنین خاطرنشان کردند: هر چه تجاوزات آمریکا و عربستان ادامه یابد، حقوق مردم یمن بر گردن  متجاوزان چند برابر می‌شود. پایداری یمنی‌ها، فداکاری‌های بزرگ و رنج‌های عظیم، پیروزی شکوهمندی را برای یمن به ارمغان می‌آورد؛ در حالی که نیروهای شیطانی و متجاوزان علیه یکدیگر می‌جنگند.

شورای عالی سیاسی صنعا تاکید کرد: مردم یمن با آگاهی و بصیرت خود، امروز متوجه شده‌اند که آمریکا همانطور که در خط مقدم تجاوز به یمن قرار داشت، امروز برای ادامه تجاوزات و تشدید محاصره سخت تلاش می‌کند و تمام اقداماتی که در استان‌های اشغالی در حال انجام است در چارچوب توطئه‌های رژیم اشغالگر آمریکایی برای مشروعیت بخشیدن به حضور خود در آن مناطق و تحمیل سیاست‌های خود است.

صنعاء ضمن تاکید بر این که یمن با رهبری، ارتش و مردم خود بر سر حاکمیت کامل خود در زمین، دریا و هوا هیچ گاه تسلیم نشده یا معامله نخواهد کرد و ادامه تجاوز و محاصره را نخواهد پذیرفت، تصریح کرد: نیروهای مسلح یمن از ثروت‌های ملی در هر وجب از خاک یمن محافظت خواهند کرد.

المشاط در دیدار با «هانس گروندبرگ»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفته بود: رخدادها ثابت کرده است که آمریکا و انگلیس در برابر هر گونه تلاشی برای برقراری صلح در یمن مانع‌تراشی می‌کنند و این مسئله به خاطر منافع اقتصادی و سیاسی این دو کشور است. ما هر گاه به توافقاتی دست یافتیم، آمریکا فرستاده شوم خود را به منطقه می‌فرستد و این تلاش‌ها را ناکام می‌گذارد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن بیست و هفتم فروردین ماه، در جلسه‌ای سران این کشور را در جریان مذاکراتی قرار داد که با هیأت سعودی و با میانجیگیری عمان صورت گرفت. او تصریح می‌کند: اگر ائتلاف سعودی و به دنبال آن، آمریکا به فکر آن باشد که درگیری‌های نظامی را از سر بگیرد و در روند صلح مانع‌تراشی کند، باید بداند که یمن دست برتر را دارد.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1284349

مهمترین اخبار ایران و جهان: