نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 08:17

افزایش پرواز گرگان به آکتائو در صورت استقبال مسافران

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان از افزایش پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان در صورت استقبال مسافران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های گلستان، علی متانت گفت: در حال حاضر پرواز گرگان- اکتائو - گرگان هر ماه دو بار انجام می‌شود و در صورت استقبال مسافران، تعداد آن نیز افزایش خواهد یافت.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان، افزود: در حال حاضر این پرواز هر ماه دو بار به صورت رفت و برگشت انجام می شود و انتظار می‌رود که در صورت استقبال مسافران، تعداد آن نیز افزایش یابد.

متانت بیان کرد: از جمله مزایای برقراری چنین پروازهایی می‌توان به توسعه و گسترش روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی میان قزاقستان و ایران و دو استان و همچنین تقویت روابط تجاری و ارتباطات میان افراد، رفت و آمدها در اوقات فراغت، گردشگری مذهبی و پزشکی اشاره کرد.

وی افزود: علاوه بر این، برقراری پرواز مستقیم از گرگان به آکتائو موجب تقویت روابط بیش از ۱۵ هزار قزاق مقیم گرگان با سرزمین مادری خود می‌شود.

گفتنی است، استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت علاوه بر خواهر خواندگی با منگستائو و فعالیت سرکنسولگری قزاقستان در گرگان قرابت‌های دیگری هم با این کشور دارد چرا که یک هزار و ۵۰۰ خانوار قزاق با جمعیتی قریب به ۱۵ نفر از گذشته‌های دور در گرگان ساکن هستند. 

لازم به ذکر است اولین پرواز گرگان به اکتائو در کشور قزاقستان در سال ۱۴۰۰ و همزمان با روز جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1283949

مهمترین اخبار ایران و جهان: