نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 17:00

دمای هوا در خراسان رضوی ۳ تا ۶ درجه افزایش می‌یابد

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: دما در غالب نقاط خراسان رضوی در روز چهارشنبه نسبت به امروز ۳ تا ۶ درجه افزایش خواهد یافت.

محمد غیوری خواه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی; پدیده جوی غالب در استان روند افزایشی دما تا روز چهارشنبه خواهد بود به طوری که دما در غالب نقاط استان در روز چهارشنبه نسبت به امروز ۳ تا ۶ درجه افزایش خواهد یافت و در انتها هفته شاهد ماندگاری هوا گرم در سطح استان خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین امروز شاهد وزش باد در سطح استان نیز خواهیم بود.

وی ادامه داد: طی فردا موقتاً از سرعت وزش باد کاسته شده و از روز چهارشنبه مجدداً شاهد افزایش سرعت وزش باد در سطح استان خواهیم بود به طوری که در نواحی بادخیز و مستعد گاهی وزش باد شدید توأم با گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا بااحتمال بروز خسارت خواهد بود.

غیوری خواه وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا سه شنبه را صاف گاهی همراه با وزش باد پیش بینی کرد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۱۳ درجه سلسیوس خنک‌ترین و مه‌ولات با بیشینه دمای ۳۷ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی و نوسانات دمایی در شهر مشهد مقدس بین ۲۰ و ۳۰ درجه سلسیوس بوده است. همچنین طی این مدت بیشترین سرعت وزش باد از ایستگاه هواشناسی‎ بجستان با سرعت ۶۸ کیلومتر گزارش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311293

مهمترین اخبار ایران و جهان: